جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب همدانی به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام

حوزه/ مسئول ستاد نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه فرزندان باید با فرهنگ اهل بیت تربیت شوند، گفت: طلاب ما آماده حضور در منازل مردم در سراسر استان هستند تا با برگزاری روضه‌های خانگی این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، ظهر امروز در مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین، نحوه تربیت فرزندان است، اظهار داشت: برای پاسخ به این سؤال باید ببینیم پیامبر اسلام که به عنوان الگو و اسوه معرفی شده است، از کجا و چه طور به دعوت و جذب مردم مشغول شدند.

وی با تاکید بر اینکه نحوه تبلیغ پیامبر(ص) با تبلیغ‌های دیگر متفاوت بود، گفت: تبلیغ دارای سه مرحله ابلاغ به حس، ابلاغ به عقل و ابلاغ به قلب، دل و جان آدمی است که سومین مرحله آن سخت‌ترین و حساس ترین قسمت آن می‌باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیامبر اسلام در دعوت خویشاوندان و دعوت عمومی، بر قلب انسان ها نفوذ کرد، مطرح کرد: بنا بر روایتی از امام صادق(ع)، جابه جا کردن کوه ها از نفوذ بر دل‌ها و قلب‌ها سهل‌تر است و این توانایی پیامبر گرامی اسلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) بر تربیت فرزندان با توجه به سه خصلت تاکید دارند، یادآور شد: تربیت فرزندان بر پایه محبت به پیامبر و اهل بیت دو اصل اساسی در بیان رسول گرامی اسلام(ص) است.

حجت الاسلام رحمانی افزود: کسی که با محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تربیت شود، اهل نماز و روزه خواهد شد و وجودش مالامال از عشق به پیامبر خواهد شد.

وی، تربیت بر اساس قرآن و تلاوت قران در منزل را سومین اصل در تربیت فرزندان خواند و خاطرنشان کرد: اگر خود اینگونه باشیم، یعنی ضمن داشتن محبت نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع)، بر تلاوت قرآن حساس باشیم، می‌توانیم فرزندانمان را هم به درستی تربیت کنیم.

حداقل یکبار باید کتاب "سنن نبی" علامه طباطبایی را مطالعه کرد

این کارشناس مذهبی برای جلب محبت نسبت به اهل بیت(ع)، داشتن معرفت را ضروری دانست و گفت: باید با پیامبر(ص) آشنا شویم و نسبت به ایشان معرفت پیدا کنیم تا به معنای واقعی جذب حضرت(ص) شویم.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به مردم عشق می‌ورزیدند و برای مردم احترام خاصی قائل بودند و همین محبت‌ها زمینه ساز جلب مردم و ایجاد ارتباط صمیمی پیامبر با مردم بود.  

مسئول ستاد نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه فرزندان باید با فرهنگ اهل بیت(ع) تربیت شوند، یادآور شد: طلاب آماده حضور در منازل مردم سراسر استان هستند تا با برگزاری روضه‌های خانگی این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

وی تصریح کرد: در یکی از همین روضه‌های خانگی، مادری تاکید داشت که قبل از حضور طلاب، دخترم نه اهل مسجد بود و نه اهل روضه، اما پس از چند روز برگزاری این مراسم در منزل، آرام آرام اهل مسجد و پایه ثابت مجالس روضه و منبر شده است و این به برکت برگزاری همین مراسم روضه است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha