جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اولین بانداژ هوشمند جهان ساخته شد

محققان سنگاپوری اولین بانداژ هوشمند جهان با قابلیت نظارت بر بهبود زخم را تولید کردند.محققان دانشگاه ملی سنگاپور با همکاری متخصصان بیمارستان عمومی سنگاپور یک حسگر هوشمند پوشیدنی ساختند که قابلیت ارزیابی لحظه‌ای وضعیت زخم را از طریق برقراری ارتباط بی‌سیم با یک برنامه گوشی هوشمند دارد. این حسگر هوشمند توانایی تشخیص دما، اسیدیته، نوع باکتری و فاکتورهای التهابی مختص به زخم های مزمن را ظرف ۱۵ دقیقه دارد و امکان ارزیابی دقیق و سریع وضعیت زخم را فراهم می‌کند. فرایند بهبود زخم‌های مزمن معمولا به دلایل مختلفی از جمله عفونت و جراحت‌های مکرر، به تعویق می‌افتد و موجب بروز درد، ناراحتی و فشار جدی به بیمار می‌شود. در مورد بیماران دیابتی مبتلا به زخم پا، این وضعیت می‌تواند منجر به پیامدهای بسیار شدیدتر از جمله قطع عضو شود. به منظور بهبود و ترمیم زخم‌های مزمن، مراقبت به موقع و درمان مناسب این زخم‌ها ضروری است اما این کار مستلزم مراجعات مکرر به مراکز بهداشت و جلسات طولانی مراقبت و درمان زخم است که موجب افزایش هزینه‌های درمان می‌شود. اختراع جدید محققان دانشگاه ملی سنگاپور این پیامدهای ناگوار را کاهش داده و نیاز به مراجعات مکرر به بیمارستان و مراکز درمانی را رفع می‌کند.

منبع:شبکه خبر

خارطوم به هم ریخت

معترضان با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری تمام خیابان‌های مرکز خارطوم را بستند.نیروهای امنیتی در اطراف این منطقه مستقر شدند. پلیس سودان برای متفرق کردن معترضانی که پل المک نمر خارطوم را بسته بودند، در نزدیکی پل گاز اشک آور شلیک کرد.

منبع:شبکه خبر

شمخانی رژیم صهیونیستی را به پاسخ کوبنده تهدید کرد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در توییتی نوشت: رژیم صهیونیستی به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران به فکر تامین ده‌ها هزار میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارت‌های ناشی از پاسخ کوبنده ایران باشد.رسانه‌های اسراییلی روز سه‌شنبه گزارش دادند این رژیم اختصاص بودجه‌ای ۱.۵ میلیارد دلاری جهت تجهیز و آماده‌سازی ارتش این رژیم برای "حمله‌ای بالقوه به برنامه هسته‌ای ایران" را تایید کرده است.این بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری شامل مبلغی بیش ۹۳۰.۰۰۰ دلار از بودجه جاری و ۶۲۰.۰۰۰ دلار از بودجه آتی دولت اسراییل است که قرار است در نوامبر تصویب شود.

منبع:ایرنا

"واتس اپ" با گوشی‌های قدیمی خداحافظی کرد

واتس اپ قصد دارد پشتبانی از گوشی‌های با سیستم عامل‌های قدیمی را قطع کند.کاربران واتس‌اپ که از سیستم‌عامل‌های قدیمی در گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند، برای ادامه استفاده از این پیام‌رسان باید به‌دنبال گوشی‌های جدید باشند و سیستم عامل خود را ارتقاء دهند. پیام‌رسان واتس‌اپ که متعلق به فیس‌بوک است، در وب‌سایت خود اعلام کرد که از ابتدای ماه نوامبر، پشتیبانی از گوشی‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل اندروید ۴.۱ و قدیمی‌تر استفاده می‌کنند را متوقف می‌کند. وب‌سایت این شرکت پیشنهاد کرد کاربران اندروید که تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند، لازم است دستگاه خود را به مدل بالاتری ارتقاء دهند که از سیستم‌عامل بالاتری پشتیبانی کند تا این کاربران بتوانند همچنان از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده کرده و تاریخچه پیام‌هایشان هم حفظ شود. طبق اطلاعات وب‌سایت واتس‌اپ، این اپلیکیشن همچنین از گوشی‌های هوشمند اپل که سیستم‌عامل iOS ۱۰ و بالاتر داشته باشند پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر آخرین بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید، اندروید ۱۲، در گوشی‌ها قابل دریافت است و اپل هم ماه گذشته iOS ۱۵ را منتشر کرد.

منبع:شبکه خبر

گرانی کرونایی به آمریکا هم رسید

همزمان با تشدید بحران در زنجیره تامین کالا در جهان بهای انواع کالا از سوخت تا محصولات مصرفی و غذایی در سراسر آمریکا به شدت در حال افزایش است.شبکه سی ان ان گزارش داد: شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی و بهداشتی آمریکا که بهای کالاهای خود را تابستان گذشته ۴ درصد افزایش داده بودند و هشدار داده اند: این افزایش را تا سال آینده به علت بحران در زنجیره جهانی تامین کالا ادامه خواهند داد. بهای سوخت هم در جایگاه‌های سراسر آمریکا رو به افزایش است. از طرف دیگر زنجیره تامین کالا با کمبود کارگر روبرو است رانندگان کامیون به اندازه کافی برای انتقال کالاها وجود ندارد و این موضوع سبب شده کشتی‌های مملو از کالا در صف انتظار تخلیه در بنادر آمریکا باشند. نهاد تحقیقاتی مودی اعلام کرده بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا تشدید خواهد شد و به این زودی‌ها رفع نمی‌شود. کارشناسان علت بحران در زنجیره تامین کالا در جهان را رفع تدریجی اثرات ناشی از همه گیری کرونا براقتصاد جهانی می‌دانند. تقاضای رو به افزایش همزمان با نبود ذخیره کافی محصولات و مواد خام تولید، زنجیره تامین و انتقال کالا در جهان را به شدت تحت فشار قرار داده. در زمان همه گیری کرونا تولید کالا در جهان کاهش یافته بود.

منبع:شبکه خبر

فروش فوری سایپا آغاز شد

شرایط فروش فوری و فوق العاده محصولات سایپا ویژه آبان ۱۴۰۰ اعلام شد.گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش فوری و فوق العاده ۵ محصول خود را ویژه آبان ۱۴۰۰ اعلام کرده است. مشتریان می‌توانند از ساعت ۱۵ روز دوشنبه سوم آبان به مدت دو روز نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات اولیه اقدام کنند. در این طرح فروش سایپا خودروهایی، چون کوییک دنده ای، کوییک آر، ساینا S، تیبا ۲ و وانت ۱۵۱به فروش می‌رسند. همچنین با توجه به نوع بخشنامه، قیمت خودروها قطعی و با بهای مصوب کارخانه‌ای بوده و خودروساز موظف است که حداکثر طی ۹۰ روز کاری خودروهای ثبت نامی را به دست مشتریان برساند. لازم به ذکر است که در این طرح فروش قوانین سابق کمیته خودرو اجرایی می‌شود و خریداران باید پیش از ثبت نام، به قوانین اعلام شده در وبسایت سایپا توجه داشته باشند. همچنین در صورت ثبت تقاضای فراتر از ظرفیت، فرایند قرعه کشی برای این شرایط فروش فوری ویژه آبان ۱۴۰۰ برقرار می‌شود.

منبع:شبکه خبر

پهلوان باشی، پهلوان ایران شد

جابر صادق زاده ملقب به پهلوان باشی با پیروزی در فینال وزن +۱۰۰ کیلوگرم کشتی پهلوانی کشور، هفتمین بار صاحب بازوبند پهلوانی ایران شد.عصر یکشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، فینال وزن + ۱۰۰ کیلوگرم کشتی پهلوانی کشور با حضور رئیس جمهور، بین جابر صادق‌زاده از مازندران و امیر محمدی از خراسان شمالی برگزار شد. صادق زاده در همان وقت اول و زیرگیری محمدی با فن عقربک، توانست حریف خود را ضربه فنی کند و پیروز میدان شود و برای هفتمین سال پیاپی بازوبند پهلوانی ایران را از آن خود کند.

منبع:شبکه خبر

کنگره کرملین فرو ریخت

سقوط داربست در کاخ ریاست جمهوری روسیه حادثه ساز شد.به نقل از «خبرگزاری آسوشیتدپرس» بر اثر وزش باد شدید و سقوط داربست، یک بخش از کنگره دیوار کاخ کرملین تخریب شد. در پی این حادثه مقامات مسکو رفت و آمد در میدان سرخ را ممنوع کردند. این داربست برای بازسازی بخشی از دیوار کاخ کرملین زده شده بود. کاخ کرملین ۱۰۴۵ کنگره دارد که در این حادثه، یکی از آن‌ها فروریخت. به گفته مقامات در این حادثه کسی آسیب ندیده است.

منبع:شبکه خبر

خودرو کاهشی می شود

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال کاهش خواهد یافت، گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و باید کاهش یابد.سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه، اول آبان‌ماه) در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است. وی بیان کرد: سال آینده تولیدخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه‌کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌ها کاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

رهبر انقلاب برای لیست محکومین عفو و تخفیف نوشتند

به مناسبت میلاد پیامبراعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات ۳۴۵۸ نفر از محکومین موافقت کردند.به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

منبع:شبکه خبر

کشتی اسرائیلی در ساحل کانادا آتش گرفت

شبکه الحدث که وابسته به عربستان سعودی است، خبر داده که این کشتی حامل مواد شیمیایی بوده که در پی آتش سوزی در آن، ۴۰ کانتینر آن در دریا سقوط کرده است و نیمی از خدمه کشتی نیز آن را ترک کرده اند. این شبکه گزارش داد که دلیل آتش سوزی هنوز روشن نیست.

منبع:ایرنا

طالبان وعده ارتش مجهز را داد

ملا محمد یعقوب در یک پیام صوتی گفت که مسئولین وزارت دفاع و کارمندان این وزارت خانه به گونه درست وظایف خود را انجام داده اند. این مقام دولت موقت طالبان افزود:  در کنار ارتش زمینی یک ارتش هوایی نیز باید داشته باشیم. ملا یعقوب افزود: کوشش می کنیم ارتش را با سلاح پیشرفته آماده کنیم. همچنان در کنار ارتش زمینی یک ارتش هوایی نیز قوی نیز داشته باشیم. به تمام افغان ها اطمینان می دهم که این ارتشی خواهد بود که به آن افتخار خواهید کرد و همچنان یک خدمتکار واقعی برای مردم افغانستان است. هنوز مشخص نیست که نیروهای کنونی ارتش افغانستان که در زمان دولت پیشین تشکیل شد، آیا در ارتش وعده داده شده طالبان حضور دارند یا نه. پس از فروپاشی دولت افغانستان به ریاست «محمد اشرف غنی»، طالبان در نیمه شهریورماه اعلام کرد که دولت موقت را تشکیل داده است.

منبع:ایرنا

اینستاگرام حساب جشنواره موسیقی نواحی ایران را مسدود کرد

برگزاری سومین شب از جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجرای اقوام و نواحی ایران و یک حاشیه همراه شد.از آنجایی که روز دوم این رویداد با تجدید میثاق اهالی موسیقی با سردار حاج‌قاسم سلیمانی بر سر مزار ایشان همراه بود و این دیدار در صفحه اینستاگرام جشنواره پوشش داده شد، اینستاگرام این پست را تعلیق و علاوه بر تذکر اجرای لایو شب گذشته این رویداد را نیز مسدود کرد. اما این در حالی بود که باغ‌موزه وزیری شامگاه (۱ آبان‌ماه) میزبان جمعی از علاقمندان موسیقی نواحی ایران در سومین شب این رویداد بود. مجتبی قنوانی آغازگر اجراهای شب سوم بود و برای دقایقی حاضران را میهمان موسیقی عربی کرد، سپس فواد توحیدی برای معرفی گروه دوم روی صحنه حاضر شد و در سخنانی گفت: در این دو شب، اجراهایی از کرمان داشتیم اما امشب نوبت جیرفت است و قرار است موسیقی از این حوزه بشنویم. سپس هوشنگ کردستانی و گروهش روی صحنه آمدند و نوای آواز و نی‌انبان در فضا پیچید. در ادامه مراسم علیرضا میرخسروی (اتنوموزیکولوژ) روی صحنه آمد و توضیح داد: هم‌اکنون شاهد اجرای بخشی حشمت رهنما خواهیم بود که ایشان به سه زبان کردی، ترکی و فارسی و همین‌طور شادیانه و سوگ می‌خوانند او ادامه داد: بخشی حشمت رهنما از نسلی است که با زحمت فراوان آموزش می‌دیدند و واقعا این نوع آموزش منحصر به فرد بوده است. موسیقی نواحی مثل دیدن تاریخ مدون است و موسیقی هر قومی ریشه در تاریخ آن قوم دارد. بعد از اجرای بخشی رهنما نوبت موسیقی حوزه چهارمحال و بختیاری رسید و میرخسروی در این باره توضیح داد: شاهد اجرای گروهی از قوم بختیاری هستیم که سبک بی‌نظیری از موسیقی نواحی ایران است. در این موسیقی سوگ، شادیانه و موسیق حماسی را به صورت توامان داریم و باید این موضوع را هم در نظر گرفت که قوم بختیاری منظومه‌های زیادی نیز برای روایت کردن دارند. او ادامه داد: ما در خیلی از مناطق خاندان‌های هنر ی را داریم که پدر و پسر و اجداد این هنر را ادامه داده‌اند و امشب خاندان فتحی و داریوش اسکندری را روی صحنه می‌بینیم. پس از این اجرا فواد توحیدی (پژوهشگر موسیقی نواحی ایران) در سخنانی گفت: قرار است موسیقی از اهواز بشنویم و مقامی که مخصوص اهواز است که خاصیت منحصر به فردی دارد؛ طوری که شعر و شاعر را زنده نگه می‌دارد. امشب «ربابه» موسی مطیری را می‌شنویم در بخش دیگری از مراسم نوید وزیری (اتنوموزیکولوژ) در سخنانی گفت: اجرای بعدی یک رپرتوار حرکتی موسیقی است که مربوط به رقص است و خیلی مهم است موسیقی زیست اجتماعی داشته باشد و تنها دارای زیست موزه‌ای نباشد.مراتی مطرح کرد: ما انقدر برای ما موسیقی اقوام ارزش و اهمیت قائل هستیم که برای هنرمندان قضاوت قائل نیستیم و میان آنها داوری نمی‌کنیم واین غیر رقابتی بودن جشنواره در سایه رنگین‌کمان اقوام با کمال احترام برگزار می‌شود. او درباره سهم بانوان در این رویداد گفت: قطعا ما دوست داریم، نیمی از این جدول سهم اجرای بانوان باشد اما گروه‌ها و هنرمندان بر اساس  ثبت نام در سامانه بامک انتخاب شده‌اند و ثبت نام بانوان در این میان ناچیز بود. هم‌اکنون یک نوازنده نوجوتن اهل شمال خراسان روی صحنه خواهد رفت و مقام «الله» را اجرا می‌کند که مقام سختی است. سپس مریم اسمعیل‌زاده با دوتارش روی صحنه رفت و این اجرا به شدت مورد استقبال حاضران قرار گرفت. در ادامه، فاروق رحمانی (پژوهشگر موسیقی نواحی) از گروه خداداد شکل زهی و صدیق زردکوهی دعوت کرد روی صحنه بیایند و قطعاتی از موسیقی بلوچی اجرا کنند. اجرای آخر شب سوم نیز به عاشق حسن اسکندری و موسیقی حوزه قره‌باغ اختصاص داشت تا رنگین‌کمان موسیقی نواحی کامل شود.

منبع:ایسنا

اعتراضات به نتایج انتخابات در متطقه سبز بغداد

مردم عراق در ادامه اعتراضات خود به نتایج انتخابات پارلمانی، این بار در اطراف سفارت آمریکا و منطقه سبز بغداد تجمع کردند.معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق دیشب با حضور مقابل منطقه سبز بغداد که سفارت ایالات متحده در آن واقع است، دست به تجمع اعتراضی زدند. منابع عراقی گزارش دادند که همزمان با برگزاری این تجمع اعتراضی، سفارت آمریکا در بغداد به حالت آماده‌باش درآمد. بنا به این گزارش، معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق در پل معلق منطقه سبز بغداد، توقف کرده و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند. برخی منابع خبری هم مدعی شدند که معترضان قصد حمله به منطقه سبز را داشتند که نیروهای امنیتی عراق در اطراف این منطقه دیپلماتیک مستقر شدند. خبرنگار المیادین در بغداد شایعات منتشر شده درباره قصد معترضان به نتایج انتخاباتی پارلمانی عراق برای حمله به منطقه سبز را تکذیب کرد. برخی رسانه‌های عراقی روز شنبه عنوان کردند که معترضان به نتایج انتخابات، در صورتی که به اعتراضشان توجه نشود، وارد منطقه سبز خواهند شد. طبق نتایج اولیه، جریان صدر به‌رهبری مقتدی صدر با کسب 73 کرسی از مجموع 329 کرسی اول شد و پس از آن فراکسیون تقدم به‌رهبری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان منحل‌شده با 38 کرسی و فراکسیون دولت قانون به‌ریاست نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین با 34 کرسی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و این اعتراضات همچنان ادامه دارد. برخی از شخصیت‌های حزبی و سیاسی عراق نیز دخالت‌های امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور را مورد تأکید قرار داده‌اند.

منبع:تسنیم

سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا به دام افتاد

«ایوان دوکه» (Ivan Duque) رئیس جمهور کلمبیا یکشنبه اعلام کرد که «دایرو آنتونیو اوسوگا» (Dairo Antonio Usuga) معروف به «اوتونیل» مخوف‌ترین سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر در جهان و کلمبیا، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. بر اساس اعلام این رسانه، «اوتونیل» رئیس گروه قاچاق مواد مخدر به نام قبیله «دل گلفو» یا «قبیله خلیج» بوده و از مخوف‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر جهان به شمار می‌رود. وی مدت‌ها تحت تعقیب نیروهای امنیتی کلمبیا بود.

منبع:مهر

درگیری طالبان با آدم ربایان مسلح در افغانستان/ ۱۷ نفر کشته شدند

در جریان درگیری امروز در ولایت هرات افغانستان واقع در شمال غرب افغانستان، ۱۷ نفر کشته شدند. بر اساس اعلام این رسانه، درگیری بین نیروهای طالبان و گروهی از آدم ربایان مسلح روی داد که چندین نفر از مردم در این ولایت را به گروگان گرفته بودند.۳ نفر از آدم ربایان نیز در این درگیری در منطقه پل خیمه دوزان هرات کشته شدند. رسانه‌های افغانستان در این باره علام کردند که در جریان این درگیری از سلاح‌های سنگین نیز استفاده شد.

منبع:مهر

ائتلاف سعودی آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرد

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به نقض آتش‌بس استان «الحدیده» به صورت گسترده ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش، عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن در یمن همچنان به نقض گسترده آتش بس در استان الحدیده ادامه می‌دهند و تاکنون کوچک‌ترین پایبندی به این آتش بس نداشته‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته سعودی‌ها ۱۶۵ مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض کرده‌اند. افزون بر استان الحدیده در دیگر استان‌ها نیز سعودی‌ها به حملات خود ادامه می‌دهند و در آخرین مورد نیز چندین مرتبه استان‌های «صعده» و «مأرب» را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند. گفتنی است، از زمان برقراری آتش‌بس الحدیده در چارچوب توافق «استکهلم»، عربستان سعودی هیچ پایبندی به این آتش‌بس نداشته است. علیرغم اعتراضات گسترده یمنی‌ها به عدم پایبندی ریاض به آتش‌بس الحدیده اما سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی را برای متوقف ساختن تجاوزگری‌های سعودی انجام نداده است.

منبع:مهر

انتشار اسناد محرمانه ترور «جان اف کندی» باز هم به تعویق افتاد

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا انتشار اسناد محرمانه دولتی مربوط به ترور «جان اف کندی» رئیس جمهور پیشین این کشور را بار دیگر نیز به تعویق انداخت. بهانه این تصمیم مسائل مربوط به کرونا اعلام شده است. این در حالیست که قرار بود در روزهای آینده اسناد مربوط به ترور کندی افشا شود. جو بایدن جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این اسناد در دو مرحله، یکی اواخر امسال و دیگری در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر خواهند شد. بر اساس ادعای این بیانیه، انتشار اسناد به پیشنهاد آرشیو ملی آمریکا به تعویق افتاده است؛ زیرا «تاثیر قابل توجهی بر نهادهای» مسئول بررسی ویرایش اسناد داشته است! به موجب «قانون گردآوری اسناد ترور جان اف کندی» مصوب سال ۱۹۹۲، همه اسناد ترور طی ۲۵ سال - یعنی تا اکتبر ۲۰۱۷- باید منتشر می‌شدند، اما بر اساس این قانون، در مواردی که نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی مهم‌تر از منفعت عمومی در انتشار اسناد باشد، به تعویق انداختن انتشار اسناد مجاز دانسته شده است.

منبع:مهر

مواد فروشان از پارک ها به فضای مجازی کوچ کردند

گسترش روز افزون فضای مجازی و دسترسی آسان به این فضا، هم به عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود. بسیاری از افراد از امکانات فضای مجازی برای رونق دادن به کسب و کار خود استفاده کرده اند و با تبلیغات در این فضا سود خود را بیشتر کرده اند. در حال حاضر اگر سری به اینستاگرام بزنید با انواع و اقسام تبلیغات برای کالا های مختلف رو به رو می شوید. حال در این بین افرادی از این محل سوءاستفاده کرده اند و کالاهای غیر مجاز و گاه مواد مخدر به فروش می رسانند. اخیرا تصاویری منتشر شده است که بعضی از مواد فروشان محل فروش مواد مخدر را از پارک به فضای مجازی منتقل کرده اند. برای پیگیری صحت این تصاویر به چند صفحه مراجعه و به عنوان مشتری درخواست خرید مواد مخدر کردیم که ثابت شد این موضوع صحت دارد. این فروشندگان مواد مخدر در  شبکه های اجتماعی و با استفاده از پیک موتوری به مشتریان خود تحویل می‌دهند. یکی از همین مواد فروشان یا به اصطلاح خودشان ساقی در گفتگو با خبرنگار گفت: پیش از این مواد مخدر را در پارک‌ و  خیابان در ساعت مشخصی از شب  به فروش می‌رساندم، اما در حال حاضر به لطف فضای مجازی در اینستاگرام و برنامه‌های دیگر اقدام به فروش می‌کنم. این فرد گفت: هر کاری سختی‌های خودش را دارد و ما نیز به نوعی دورکاری می‌کنیم. کار در این فضا راحت‌تر است، زیرا مشتریان سفارش‌های خود را از مدتی قبل سفارش می‌دهند و ما هم سر وقت و با پیک مواد مخدر را ارسال می‌کنیم. البته من فقط ماری جوانا می‌فروشم و جنس دیگری ندارم، این ماده همیشه مشتری خودش را دارد و بیشتر افراد متقاضی این نوع مواد، جوان هستند.سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در مورد خرید و فروش و تبلیغ مواد مخدر در شبکه های اجتماعی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ، بخش فضای مجازی را تحت عنوان واحد رصد فضای مجازی ایجاد کرده است و با هرگونه تبلیغ ، خرید و فروش در این فضا مقابله کرده واین افراد را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می کنند. وی در ادامه گفت: تا کنون نیز عده ای از فروشندگان و تبلیغ کنندگان مواد مخدر در فضای مجازی دستگیر و تحویل محاکم قضایی شده اند. یکی از خریداران مواد مخدر که از این صفحات اقدام به تهیه مواد مخدر می‌کند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در گذشته برای خرید مواد مخدر باید به پارک می‌رفتم، اما اکنون سفارش‌ها را به دایرکت این افراد در شبکه های اجتماعی ارسال می‌کنم و جنس برای من ارسال می‌شود. وی افزود: انواع مواد مخدر در این صفحات به فروش می‌رسد وفقط کافی است که نوع مواد مخدر را درخواست کنید . طبق تصاویر منتشر شده بعضی از این صفحات علاوه بر فروش، اقدام به معرفی انواع مواد مخدرو روان گردان‌ها نیز می‌کنند و با ورود مخدر جدید برای آن تخفیف گذاشته تا مشتریان ترغیب به خرید جنس جدید شوند. برای بررسی وضعیت توزیع مواد مخدر به چند پارک در جنوب شهر مراجعه کردیم تا وضعیت توزیع مواد مخدر را در این نقاط بررسی کنیم یکی از فروشنده‌های مواد گفت: پلیس نسبت به قبل حضور بیشتری در پارک‌ها دارد، مشتریان نیز بیشتر سفارسش های خود را در صفحات اجتماعی ارسال می‌کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

کپسول به اسکار رفت

فیلم کوتاه کپسول، ساخته امیر پذیرفته که موفق به دریافت جایزه بزرگ سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد، به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شد. گفتنی است مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی شامگاه یکشنبه ۲ آبان ماه در پردیس سینمایی ایران مال برگزار شد.

منبع:خبرنگاران جوان

لغو محدودیت شبانه محتمل شد

محسن منصوری استاندار تهران درباره کاهش محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: لغو محدودیت‌ها بستگی به شرایط کرونا دارد. درباره محدودیت شبانه نیز هفته گذشته در ستاد ملی کرونا صحبت شد و دوباره درباره آن صحبت و تصمیم گیری خواهد شد. وی ادامه داد:درباره محدودیت شبانه اظهار نظرهایی شده اما فعلا تصمیمی برای برداشتن آن نداریم و این موضوع در دست بررسی است.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha