پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم هفته وحدت اسلامی لبنان

حوزه/ مراسم ولادت نبی اکرم(ص) و هفته وحدت اسلامی با حضور شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله و هیئت های علمایی در مرکز فرهنگی امام خمینی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مراسم ولادت نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی با حضور شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله، شیخ بکر الرفاعی مفتی سابق بعلبک هرمل، شیخ سامی الرفاعی رئیس اداره اوقاف استان بعلبک، هیئتی از تجمع علمای فلسطین و هیئتی از علمای حوزه امام مهدی منتظر (عج) در مرکز فرهنگی امام خمینی برگزار شد.

امام خمینی احیاگر هفته وحدت اسلامی است

در این مراسم سهیل عوده مدیر مرکز فرهنگی امام خمینی با بیان اینکه امام خمینی احیاگر هفته وحدت اسلامی است، گفت: این مرکز که حامل نام ایشان است، به روی همگی باز است و امکانات آن در اختیار علما و نشست های آنهاست.

شیخ الرفاعی با بیان اینکه هستی انسان با حضرت آدم آغاز شد و با حضرت نبی اکرم (ص) به کمال رسید، خواستار وحدت شد و گفت: تنها زمانی که همدیگر را دوست داشته باشیم، به کرامت و عزّت می رسیم.

فلسطین مسئله محوری و اولویت همیشگی ماست

وی با تأکید بر اینکه فلسطین مسئله محوری و اولویت همیشگی ماست و به کسانی که با دشمن اسرائیلی روابط خود را عادی کردند، توجه نداریم، افزود: ما در کنار مردانی که در بیت المقدس هستند، باقی خواهیم ماند و باید تمامی امت حول محور فلسطین جمع شود.

مقاومت به لبنان عزّت و کرامت بخشید

شیخ محمد یزبک حوادث منطقه الطیونه را اقدامی برای کشاندن مقاومت به جنگ داخلی و استفاده از سلاح در داخل کشور دانست و گفت: این فرصت  از آنها گرفته شد و آنچه آنها می خواستند، اتفاق نیفتاد.

وی از دستگاه قضایی لبنان خواست انفجار بندر بیروت و حوادث الطیونه را سیاسی نکند و با شفافیت برای رسیدن به حقیقت تلاش کند.

شیخ یزبک با بیان اینکه با طایفه گرایی، فرقه گرایی و حزب گرایی مخالفیم و لبنان برای همه لبنانی هاست، تصریح کرد: ما می خواهیم برای مقابله با طرح های دیگران متحد شویم.

رئیس هیئت شرعی حزب الله تصریح کرد: مقاومت به لبنان عزّت و کرامت بخشید و موجب بازدارندگی دشمن صهیونیستی در تجاوز علیه سرزمین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha