پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یزبک

رئیس هیات شرعی و عضو ارشد حزب الله لبنان گفت: کسانی که از مثلث ملت، ارتش و مقاومت انتقاد میکنند، برای رویارویی با اسراییل چه فکری اندیشیده اند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک در پاسخ به منتقدان مثلت ملت، ارتش و مقاومت این سؤال را مطرح کرد که شما چه گزینه ای را برای حمایت از کشور دارید؟ وی خطاب به آنها گفت: این مثلثی که شما به آن انتقاد دارید، توانسته لبنان را آزاد و اسراییل را شکست بدهد.

وی که در جشن میلاد پیامبر(ص) که توسط شهرداری بعلبک برگزار شده بود و شخصیت هایی همچون کامل الرفاعی و مروان فارس از نمایندگان پارلمان و اسقف الیاس، اسقف کاتولیک های بعلبک و پدر مارون غاریوس و فعالان سیاسی و اجتماعی و جمع زیادی از اهالی در آن حضور داشتند گفت: مقاومت همواره آماده است که داوطلبان حمایت از کشور را مسلح سازد.

شیخ یزبک سپس با اشاره به تجاوزهای هوایی اخیر اسراییلی ها به لبنان گفت: اخیرا شاهد مانور دشمن در جولان بودیم که نوعی اعلام جنگ علیه لبنان بود. لبنانی ها برای این معرکه چه چاره ای اندیشیده اند؟

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: ما هیچ گاه به فکر قدرت نبوده ایم و فقط در پی انجام وظیفه شرعی خویش بوده و هستیم. هدف ما حمایت از کشوری است که در قلب توفان قرار دارد و اهل کشور از آن حمایت نمیکنند. ما باید در مورد مدیریت کشور و تشکیل دولت به تفاهم برسیم تا خلاهای موجود را پر کنیم و لبنان با تکیه بر ملت و مقاومت، قدرتمند بماند.

در این مراسم همچنین شیخ اسامه السید مسؤول جمعیت خیریه اسلامی بقاع در سخنان خود از تمام مردم لبنان خواست از جنگ داخلی لبنان که هزاران کشته و زخمی در پی داشت عبرت بگیرند.

وی گفت: ما به کجا میرویم در حالی که دشمن در کمین نشسته است؟ ما باید تلاش کنیم تا روزی که پشیمانی در آن سودی ندارد فرا نرسد.

دکتر حمد حسن شهردار بعلبک نیز در سخنان خود بر ضرورت توجه به توسعه و پیشرفت و اصلاح خرابی های حاصل از بی توجهی ها و همچنین برطرف ساختن محرومیت ها و ظلم و ستم از بعلبک به عنوان پایتخت همزیستی مسالمت آمیز و مقاومت تاکید کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha