پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد یزبک رئیس شورای شرعی حزب الله

حوزه/ شیخ محمد یزبک رئیس شورای شرعی حزب الله تأکید کرد: ما صبر کرده و تمامی فشار ها و بازی ها را تحمل می کنیم و در مقابل حاکمیت و کرامت خود هرگز کوتاه نخواهیم آمد و پیروز خواهیم شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله و جنبش امل و احزاب و قدرت های ملّی و اسلامی لبنان نشستی را در بعلبک برای مقابله با پیامد های وضعیت امنیتی و معیشتی برگزار کردند که شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله، حسن الحاج حسن، غازی زعیتر، علی المقداد، ابراهیم الموسوی و انور  جمعه از نمایندگان پارلمان لبنان و حسین الموسوی مشاور سیاسی دبیرکل حزب الله و مسئولین دیگر حضور داشتند.

شیخ  محمد یزبک با بیان اینکه همگی باید در جنگ نرم پیروز شویم، گفت: دشمن با تمام اسلوب و ابزار جنگ نرم را آغاز کرده تا به این صورت تشکیک و تحریک کند و مسئولیت وضعیت را به گردن این و آن بیندازد. آن ها تمامی رنج ها و سختی ها را بر ما تحمیل کرده اند تا دشمن از طریق طرح های مستحکم به ما برسد و ما را به فروپاشی و تسلیم بکشاند.

وی اشاره کرد: پنهان نیست که بعد از اظهارات پی در پی پمپئو، سنکر و شیا سفیر آمریکا در لبنان، آمریکا با تمام وقاحت به لبنان فشار می آورد تا اسرائیل در امنیت باشد و این کار را به حساب دیگران از فلسطین تا همسایگان و منطقه انجام می دهد و او این حق را دارد که تمامی این اقدامات را صورت دهد و هیچ کس حق واکنش نشان دادن را ندارد که در غیر این صورت ترویست به شمار می رود!

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: لبنان در جنگ ۳۳ روزه پیروز شد و پروژه خاورمیانه جدید را با شکست مواجه کرد و اکنون آنان برای تحقق دستاورد هایی که در جنگ تموز تحقق نیافته از طریق محاصره، تحریم و تهدید به فروپاشی فشار می آورند و از لبنان می خواهند که دست از حاکمیتی که با مقاومت، ارتش و ملت محافظت می شود، دست بردارد و تسلیم پروژه آمریکایی در منطقه یا همان معامله قرن شود که پیامد های آن برای لبنان مخفی نیست.

شیخ یزبک ادامه داد: از جمله پیامد های معامله قرن اسکان فلسطینی ها در لبنان، الحاق کرانه باختری و در اردن، یهودی سازی قدس و قانون قیصر است.

رئیس شورای شرعی حزب الله تأکید کرد: ما صبر کرده و تمامی فشار ها و بازی ها را تحمل می کنیم و در مقابل حاکمیت و کرامت خود هرگز کوتاه نخواهیم آمد. ما پیروز خواهیم شد و همه لبنانی ها پیروز می شوند و این پیروزی کلید پیروزی ها در منطقه و فلسطین خواهد بود و پروژه ها و طرح های آمریکایی هیچ ارزشی ندارند و تنها صاحبان حق با پیروزی هم پیمان هستند.

غازی زعیتر نماینده پارلمان لبنان بر ضرورت ارتباط و هماهنگی لبنان با سوریه برای بازگشت آوارگان و گشایش گذرگاه ها به روی تولیدات لبنانی، تبادلات تجاری به ویژه در سایه فشار های آمریکا و قانون قیصر تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha