جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 989054
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
وحید ملتجی

حوزه/ مراسم افتتاحیه مهرواره «هوای نو»، دوشنبه ۱۷ آبان‌ با سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در تهران برگزار می‌شود.

وحید ملتجی، دبیر مهرواره «هوای نو» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره «هوای نو»، گفت: رویدادهای فراوانی در طول سال برگزار می‌شود که برخی ماندگارند و بعضی بعد از یک یا چند دوره به فراموشی سپرده می‌شوند. اما هوای نو آمده است تا با درانداختن طرحی نو، همواره در مسیر رشد، همراه همیشگی فعالان فرهنگی باشد.

وی اظهار کرد: استفاده از عبارت مهرواره در برابر جشنواره به این خاطر است که برداشت عموم مخاطبان از واژه پرتکرار جشنواره، برگزاری یک رویداد رقابتی سالیانه با هدف نهایی برگزیده شدن و دریافت جایزه است در حالی که مهرواره «هوای نو» (با بار معنایی مهر) بر آن است در کنار برگزیدن شایستگان و اهدای جوایز، یک رویداد مردمی غیر رقابتی با هدف گسترش همدلی و همسویی بین هیئت‌ها و تشکل‌های دینی باشد.

ملتجی افزود: «هوای نو» در حرکتی تازه قصد دارد با استانداردسازی کار فرهنگی و معرفی شاخص‌های یک تشکل مردمی موفق به الگوسازی در این زمینه و سپس به الگونمایی در این حوزه بپردازد تا چراغ راهی برای مجموعه های نوپای فرهنگی مردمی و خیمه‌ای امن برای مجموعه‌های باسابقه‌تر باشد.

مهرواره «هوای نو» با درانداختن طرحی نو آمده است تا نفسی تازه در فضای فرهنگی کشور بدمد و با افزایش دوسویه ارتباط هیئت ها و مردم، ظرفیت های پنهان آنان را آشکار کرده و نشان دهد مراکز دینی و هیئت‌ها نه تنها در مناسبت‌های خاص بلکه در تمام ایام مأمنی مطمئن برای خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان‌ هستند.

وی عنوان کرد: هوای نو با به میدان آوردن جوانان و نوجوانان خودجوش و ارج‌نهادن به این سرمایه‌های گران‌قدر انسانی و ایمانی می‌کوشد تا با دادن انگیزه، امید و اعتماد به فعالان فرهنگی ـ مردمی این باور را تقویت کند که حل مسائل فرهنگی در کشور جز از طریق مردمی شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ به دست نمی‌آید.

دبیر مهرواره «هوای نو» با بیان این‌که این مهرواره می‌خواهد به همه وجوه درباره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی بپردازد، گفت: در سال اول مهرواره با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته در سه بخش هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، تشکل‌های مردمی و ستایش‌گران اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بخش اصلی این مهرواره به هیئت‌ها و تشکل‌های فرهنگی مردمی پرداخته و با توجه به فعالیت‌های متنوع در مراکز فرهنگی مردمی در اولین دوره مهرواره دو دسته هیئت‌های مذهبی سنتی و نوپدید در این بخش مخاطب مهرواره هستند.

در بخش تشکل‌های مردمی نیز مدیران شایسته هیئت‌ها شناسایی می‌شوند و برترین محصول فرهنگی و بهترین هیئت از نگاه مردم مورد تقدیر قرار می‌گیرند. همچنین این مهرواره در حوزه کتب هیئت به دو بخش «کتاب عاشورا» و « کتاب هیئت می‎پردازد.

ملتجی تصریح کرد: حوزه ستایشگران اهل بیت(ع) و مداحان نیز یک عرصه گسترده و تخصصی است که در اولین دوره مهرواره دو حوزه آن از جمله «مدح‌خوانی» و «نغمه‎سرایی» مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه مهرواره «هوای نو»، دوشنبه ۱۷ آبان‌ ساعت ۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و میزبانی از  مداحان، شاعران، نویسندگان حوزه دینی و فرهنگی برجسته کشور و مدیران تشکل ها و هیئت های مذهبی، در تکیه نیاوران واقع در تهران، خیابان شهید باهنر، نبش خیابان مسجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha