دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسيني زهاني

حوزه/ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اقدام های واکسیناسیون، گفت: بر اساس مبانی جامعه‌شناختی، موظفیم که دستورالعمل‌های متخصصان را صددرصد رعایت کنیم که این امر شامل واکسیناسیون می‌شود.

حجت‌ الاسلام حسینی زهانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره اهمیت و جایگاه واکسیناسیون عمومی، گفت: این مسئله، مبانی فقهی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، بهداشتی و درمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فقه اسلامی تأکید می‌کند که انسان موظف است، سلامتی و بهداشت جسمی خود را با حداکثر امکانات و با شیوه‌های پیشرفته حفظ کند، گفت: در قرآن کریم و دستورات اهل‌بیت(ع) آمده که انسان باید در همه شرایط خود را حفظ کند و حتی وقتی در معرض خطر قرار می‌گیرد، امور عبادی که از مهم‌ترین امور است، تخفیف یافته یا نادیده گرفته شده و جایگزین پیدا می‌کند.

حجت‌ الاسلام حسینی زهانی با اشاره به جنبه‌های اجتماعی موضوع واکسیناسیون و رعایت بهداشت، گفت: در مسائل اجتماعی، گاهی خودمان عامل آسیب به دیگران می‌شویم و گاهی از دیگران آسیب می‌بینیم که باید تلاش خود را برای جلوگیری از هر دو جنبه انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای این است که عامل آسیب به دیگران نشویم و از دیگران هم آسیب نبینیم؛ بنابراین و بر اساس مبانی جامعه‌شناختی، موظفیم که دستورالعمل‌های متخصصان را صددرصد رعایت کنیم که این امر شامل واکسیناسیون می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، گفت: واکسن در چرخه‌ای تولید می‌شود که همه انسان‌های فهیم، نجیب، آگاه، دل‌سوز و مسئولیت‌پذیری هستند. مثلا کسانی که واکسن برکت را تولید می‌کنند، در مسیر خود، هدف حفظ سلامت و کرامت انسانی را دنبال می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در آماری که اخیرا منتشر شده، بعضی از کشورهای فقیر، فقط کمی بیشتر از ۳درصد مردمشان را واکسینه کرده‌اند، چون منابع لازم را ندارند، اما کشور ما غنی است و منابع انسانی فهیمی دارد که توانسته‌اند این امکانات را فراهم کرده و در اختیار ما قرار دهند که به طور مثال در حرم مطهر رضوی و مجموعه‌های عمومی، امکان واکسیناسیون در دسترس قرار گرفته است.

حجت‌ الاسلام حسینی زهانی، با بیان اینکه همه باید از نعمت واکسن استفاده، شکرگزاری و دیگران را تشویق کنیم که از آن استفاده کنند، گفت: قلباً از مدیران و خدمت‌گذاران حوزه بهداشت تشکر کنیم که این امکان را برای ما فراهم کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha