شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام مهدی پناهی از ثبت مشخصات ۱۱۰۰۰ طلبه ورزشکار در بانک اطلاعات ورزشکاران حوزوی خبر داد و گفت: این عزیزان می توانند در زمینه ارتقای فرهنگ میان جامعه ورزشی اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی پناهی دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در اختتامیه همایش پیاده روی خانوادگی طلاب حوزه علمیه قم که از این شهر به مقصد مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: این همایش آغازی بر برنامه های جمعی، خانوادگی، مفرح و نشاط آور در محیط حوزه های علمیه پس از دو سال شیوع بیماری کرونا و فروکش کردن این پاندمی در جهان است.

وی افزود: اعتقاد قلبی ماست که ورزش نقش بسیار مهمی در تقویت جسم و سلامت روح انسان داشته و حتی در پیشرفت تحصیلی طلاب و خانواده های ایشان تأثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام پناهی با تأکید بر تلاش هیئت های ده گانه ورزشی که اخیراً تشکیل شده اند خاطرنشان کرد: این هیئت ها مجدانه در حال برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های ورزشی مختلفی هستند تا هم ورزش را در حوزه های علمیه به جایگاه واقعی آن برسانند و هم خدمتگزار طلاب و خانواده های محترم آنان باشند.

وی دغدغه اولیه طلاب در تمام عرصه هایی که ورود دارند را انجام رسالت دینی خود دانست و گفت: امروز طلاب در عرصه های مختلف دستگیر و یاور اقشار مختلف جامعه هستند؛ در حوادث غیرمترقبه ای که اتفاق می افتد همه ما شاهد هستیم که طلاب در کنار رسالت فرهنگی و دینی خود دوشادوش همه نیروهای امدادی در صحنه هستند.

مدیر اداره سلامت و امداد حوزه های علمیه تصریح کرد: ۲۱۰۰۰ نفر طلبه جهادگر در مقابله با بیماری کرونا افتخار آفریده و ذیل کمیته های تشکیل شده در حوزه های علمیه به فعالیت امدادی پرداختند.

وی با اشاره به لزوم مغتنم شمردن مراجعه طلاب به نهادهای ورزشی از جانب مسئولین ورزش کشور افزود: باید پایگاه هایی به حوزه های علمیه و شهرک های طلبه نشین جهت برگزاری ورزش های همگانی اختصاص یابد.

حجت الاسلام پناهی بیان داشت: امروز اساتید و بزرگان حوزه علمیه در امر ورزش همگانی مطالبه دارند؛ از مسئولین ورزش کشور می خواهیم به این موضوع به صورت کارشناسی بپردازند و کاستی های حوزه های علمیه در حوزه تربیت بدنی را پوشش دهند؛ این در راستای تضمین سلامت جامعه و کاهش هزینه های کشور را به دنبال دارد.

وی از ثبت مشخصات ۱۱۰۰۰ طلبه ورزشکار در بانک اطلاعات ورزشکاران حوزوی خبر داد و گفت: این عزیزان می توانند در زمینه ارتقای فرهنگ میان جامعه ورزشی اثرگذار باشند.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه با تأکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان در این همایش بیان داشت: این همایش با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده و خوشبختانه شرکت کنندگان محترمی که در این پیاده روی حضور داشتند نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ورزیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha