دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی و پرچمدار نهضت بوده‌ است

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این که حوزه علمیه مبدأ و خاستگاه انقلاب اسلامی و پرچمدار این نهضت بوده‌ است، گفت: روحانی نیجریه ای به عنوان شاگرد نخبه انقلاب و شهدای مدافع حرم، پیام انقلاب را دریافت کردند، اما عده ای در داخل هنوز این پیام را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، محمد صادق کوشکی، در نشست غیر حضوری طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) کیش اظهار داشت: خواست انسان ها زندگی و مرگی است مانند خاندان گرامی پیامبر(صلی و الله و علیه وآله وسلم) که زندگی شان برای ترویج دین اسلام و تربیت مردم و مقابله با ظلم بوده است. طلبه باید باور داشته باشد که سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده و رفتار و سکنات او تبلیغ دین باشد.

استاد دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: تفاوت بین گام اول و دوم انقلاب در این است که گستره انقلاب را جهان شیعی و ایرانی ندانسته؛ حرکت در گام اول دشمنان را ناامید کرده و در گام دوم آنان می خواهند انقلاب را زشت جلوه دهند، در صورتی که در گام اول شاگردان بسیار نخبه ای وجود داشت، ولی در گام دوم باید جوانان با انقلاب و تفکر اسلامی و توحیدی آشنا شوند.

وی با بیان این که حوزه علمیه مبدأ و خاستگاه انقلاب اسلامی و پرچمدار این نهضت بوده‌ است، ادامه داد: روحانی نیجریه ای به عنوان شاگرد نخبه انقلاب و شهدای مدافع حرم پیام انقلاب را دریافت کردند، اما عده ای در داخل هنوز این پیام را دریافت نکرده اند.

کوشکی در پایان در پاسخ به اینکه آیا یک طلبه می تواند فعال اقتصادی باشد؟ گفت: طلبه باید کارآفرین باشد و از آن به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده کند؛ برای هدایت و طلاب از کتاب صحیفه نور امام خمینی (ره) که غنی ترین آموزه ها در تمام موارد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و شناخت حق از باطل را دارد، استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha