شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر گسترش ورزش های باستانی و پهلوانی گفت: ورزش‌های باستانی در اصفهان کمرنگ شده است و باید به آن اهمیت داده شود و اداره کل ورزش و جوانان باید به این موضوع کمک کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، صبح امروز در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ، گفت: فرهنگ یعنی هویت یک انسان و جامعه و نیاز است، این هویت‌مان را به هویت دیگری تبدیل نکنیم.

وی، فرهنگ سازی برای گسترش ورزش در جامعه را ضروری دانست و افزود: گسترش ورزش همگانی و فرهنگ کردن ورزش در جامعه یکی از عوامل جلوگیری از تضعیف روحیه ها و رسیدن به روحیه تلاش و خودباوری برای پیشرفت در عرصه های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اهمیت ورزش خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که برای سلامت نیاز است ورزش است و همه در قبال این مسأله مسئول هستند، اما مسؤل اساسی آن اداره کل ورزش و جوانان است و گاهی اوقات به این موضوع توجه نشده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تبیین اهمیت ورزش در مدارس از ضروریات جامعه است، گفت: اگر فرهنگ عمومی ورزش ترویج و به درستی تبیین شود خدمتی به جامعه پزشکی و اقتصاد جامعه است.

وی یادآور شد:‌ نیاز است برای ورزش های حرفه‌ای و مطرح دنیا است ورزشکاران حرفه‌ای تربیت شوند همانطور که الان نیز ورزشکاران ما در دنیا و رقابت‌های مهم بین‌المللی افتخارآفرین هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر گسترش ورزش های باستانی و پهلوانی گفت: ورزش‌های باستانی در اصفهان کمرنگ شده است و باید به آن اهمیت داده شود و اداره کل ورزش و جوانان باید به این موضوع کمک کند.

در ابتدای این دیدار، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، اظهار داشت: در حوزه جوانان ۲۶۵ سازمان مردم نهاد داریم که دبیران آن‌ها از خود جوانان هستند و یکی از مباحثی که در حوزه فعالیت جوانان است بخش مشارکت در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

سید محمد طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش نیز بیش از هزار هیأت فعال در سطح استان داریم؛ همچنین تا قبل از ویروس کرونا ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته داشتیم که در رقابت‌ّهای استان و کشور شرکت می‌کردند و جامعه‌ای فعال هستند.

انتقاد امام جمعه اصفهان از کم رنگ شدن ورزش پهلوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha