دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر| توزیع 4 هزار بسته معیشتی و 3 هزار بسته مهر تحصیلی در فارس

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: تحقق توانمند سازی و مهارت آموزی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و در نهایت ایجاد کارآفرینی برای آنها، همان حفظ عزت و کرامت این نوع خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،دکتر مسعودیان در رزمایش توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی که به همت دفتر امام جمعه پردیسان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی،... در مسجد امام سجاد(ع) در پردیسان قم برگزار شد با اشاره به رویکرد مهم کمیته امام امام خمینی(ره) در بحث خدمت رسانی به جامعه اسلامی و نیازمندان تحت پوشش این کمیته گفت: از جمله این رویکرد، مردم محوری است و این کمیته هم تلاش می کند که از طریق خود مردم اقدام به فقر زدایی در جامعه اسلامی کند. این جزو سیاست و برنامه واحد کمیته امداد است.

رئیس کمیته امام خمینی(ره) استان قم افزود: لذا در همین راستا مراکز نیکوکاری در مساجد همچون مرکز نیکوکاری در مسجد امام سجاد(ع) شکل گرفته و مهمتر این امر نیز برگرفته از قرآن است چرا که راهبرد قرآن از بین بردن فقر در جامعه و در این مورد هم توصیه های به مردم شده است.

وی با بیان این که از بین بردن فقر تنها از طریق مال انجام نمی شود، بیان داشت: قرآن در مورد از بین بردن فقر به مسئله مهمتری از مال یعنی ایجاد ارتباط و پیوند بین مردم برخوردار و کم برخوردار توصیه و اشاره کرده است.

مسعودیان با بیان این که برای عمل به این توصیه و دستور قرآن، کمیته امداد امام خمینی(ره) هم نقشی مهمی دارد و آن هم برقرار کننده و حلقه واسط بین دو قشر مهم است گفت: حرکتی که مرکز نیکوکاری با مشارکت مردم انجام داده، در ادامه همین دستور دین و قرآن و رسالت کمیته امداد است و در تلاش هستیم این نوع برنامه ها و حرکت را در سطح جامعه و منطقه کمتر برخوردار توسعه دهیم.

رئیس کمیته امام خمینی(ره) استان قم رویکرد دوم را توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این کمیته برشمرد و بیان داشت: توانمند سازی به معنای تخصصی کردن آموزش ها و مهارت دادن به آنها در مسائل مختلف است.

وی بیان داشت: باید سعی کنیم استعدادها و توانایی های این نوع خانواده ها را شناسایی، آموزش و مهارت های لازم در کارهای مختلف را به آنها بیاموزیم تا بتوانند مشکلات خود شان را رفع کنند.

مسعودیان گفت: تحقق توانمند سازی و مهارت آموزی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و در نهایت ایجاد کارآفرینی برای آنها، همان حفظ عزت و کرامت این نوع خانواده است. این کارها می تواند جایگزین خوبی در بحث حمایتی و مهمتر عزت این افراد در جامعه هم حفظ شود.

رئیس کمیته امام خمینی(ره) استان قم با بیان این که باید تلاش کنیم این دو راهبرد مهم در جامعه توسعه پیدا کند، گفت: مهمترین سیاست کمیته امداد بعد از راه اندازی کردن مراکز نیکوکاری در مساجد و محلات، ایجاد ارتباط و هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان مانند سپاه، بسیج، خیرین برای خدمت رسانی و داشتن نگاه تخصصی برای توانمند سازی خانوادهای تحت پوشش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha