جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه عوامل موفقیت باید استخراج شود، گفت: خواندن آثار مرتبط با دفاع مقدس برای سرگرمی و خواب جامعه نیست، بلکه با مطالعه این آثار ضمن بیان واقعیت‌ها باید عوامل موفقیت کشف شود و جامعه بیدار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان ادبیات پایداری و انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "تنها گریه کن"، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای جمع آوری و نشر آثار مرتبط با دفاع مقدس، اظهار داشت: استان همدان در سطح کشور در حوزه ادبیات دفاع مقدس، از شرایط خوبی برخوردار است و بارها مشاهده کرده‌ایم که مقام معظم رهبری نام نویسندگان و شهدای همدانی را بیان کرده‌اند و این نشان دهنده تلاش فعالان این عرصه است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جوانان، موضوع جهاد تبیین بود، عنوان کرد: در شرایط فعلی یکی از مصادیق این جهاد، فعالیت در عرصه تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها و مقاومتی است که در آن دوران صورت گرفته است.

امام جمعه همدان به تشریح اهداف جهاد تبیین در رابطه با دفاع مقدس پرداخت و گفت: از مهم‌ترین علت‌های تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، حفظ دفاع مقدس از انحراف و کشف عوامل موفقیت در آن دوران است.

وی تصریح کرد: چگونه کشوری تنها، که تازه انقلاب کرده توانسته با دستان خالی و با استفاده از نیروهای جوان خود در برابر ابر قدرت‌های دنیا ایستادگی کند و موفق شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه عوامل موفقیت باید استخراج شود، یادآور شد: خواندن آثار مرتبط با دفاع مقدس برای سرگرمی و خواب جامعه نیست، بلکه با مطالعه این آثار ضمن بیان واقعیت‌ها باید عوامل موفقیت کشف شود و جامعه بیدار شود.

وی با اشاره به اینکه انسان‌هایی در آن دوران تربیت شده‌اند که با گذشت سال‌ها باز هم خالصانه در حال خدمت به جامعه هستند، گفت: نویسندگان و فعالان در این حوزه نباید تصویر سازی‌های ذهنی خود را در نشر مطالب دخالت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه گاهی از مواقع در برخی آثار فضای قدسی دست نیافتنی ترسیم می‌شود که این خلاف واقع است، خاطر نشان کرد: در تبیین و بیان فضای دفاع مقدس خواننده نباید احساس کند آن فضا دست نیافتنی است، چرا که ایجاد این حس باعث فاصله گرفتن از فضای اصلی در مخاطب می‌شود.

وی افزود: اگر آن فضای دوران دفاع مقدس، بازهم ایجاد شود برخی از جوانانی که امروز ظاهر متفاوتی دارند، به صورت بالقوه وارد عرصه خواهند شد و هر کدام یک شهید سلیمانی خواهند بود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در مسائل دفاع مقدس واقعیت‌ها نباید تقلیل پیدا کند، گفت: دشمن به دنبال آن است که دفاع مقدس را همانند یک جنگ‌ عادی و جنگ قدرت بین دو کشور نشان دهد، در حالی که با مطالعه وقایع آن دوران متوجه خواهیم شد که دفاع مقدس به معنای واقعه کلمه، مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، نگاه الهی، اخلاص و تلاش برای خدا مطرح بود، مطرح کرد: آنچه در نشر این آثار توجه به آن بسیار ضروری است، تبیین درست واقعیت‌ها به دور از انحراف و عدم تقلیل شرایط دفاع مقدس است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha