شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دريا دار

حوزه/فرمانده ناوگان مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:نیروی دریایی ارتش ۱۰ هزار اسکورت موفق در دفاع مقدس انجام داده است؛ اجازه ندادیم در جنگ یک روز صادرات نفت متوقف شود

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، امیر دریادار دوم آریا شفقت روسری، فرمانده ناوگان مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارشد نظامی ارتش در هرمزگان در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی اظهارداشت: تلاش های نیروی دریایی ارتش و نیروهای مسلح به پشتوانه ملت ایران و حضور رسانه ها است و قطعا رسانه ها هستند که موجب می شود عملکرد ما به گوش مردم برسد و فعالیت ها، خدمات و موفقیت ها و توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران تبیین می شود.
وی افزود: نیروی دریایی جان برکف از دوره های دفاع مقدس شناورها و نفتکش ها را اسکورت کرده و سالم به مقصد می رساند و در همین راستا در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار اسکورت موفق کشتی ها و نفتکش های ایرانی داشتیم و حتی اجازه ندادیم یک روز صادرات نفت ایران که آن روزها تنها محصول صادراتی ایران بود قطع شود.

امیر شفقت بیان کرد: امروز ما در جایگاهی قرار داریم که توان اشرافیت چند برابری نسبت به وسعت کشور در جنوب کشور و اقیانوس هند و اگر لازم باشد در هر نقطه ای از جهان دارا هستیم.

وی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند اگر لازم باشد هفتم آذر ۱۳۵۹ در همه ایام سال رقم خواهد خورد و ما همه جان بر کف گرفته ایم تا امنیت کشور خود را با تمام توان تامین کنیم.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان ابراز داشت: در هفتم آذر نیروی دریایی ارتش موفق شد عملیاتی را رقم بزند که طی آن بسیاری از امکانات دریایی رژیم بعث عراق نابود شد و صادرات نفت عراق با نابود کردن سکوهای البکر و الامیه را نابود کرد.

وی عنوان کرد: ناوگان جنوب نیروی دریایی که از شمالی ترین نقطه خلیج فارس خرمشهر تا مرز ایران و پاکستان در سیستان و بلوچستان می باشد در بعضی از مناطق همکاران ما در حال ماموریت نظامی همراه با خانواده های خود زندگی می کنند و شرایط در این مناطق به نوعی است که شاید بسیاری مردم نتوانند آن شرایط را برای زندگی بپذیرند.

امیر شفقت خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشراف عملیاتی چند برابری نسبت به وسعت کشور در آب ها دارد و همکاران ما در خلیج عدن و دریای سرخ نیز امنیت خطوط کشتی رانی را تامین می کنند و در تلاش هستیم در هرجا که لازم باشد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت افرینی کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha