دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ث

حوزه / تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان نجف اشرف و دارالمومنین کاشان به امضای شهردار کاشان و معاون استاندار نجف اشرف رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، طی مراسمی شامگاه شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰در مشهد اردهال با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مسئولان شهرستان و مدیران شهری، تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان نجف اشرف و کاشان، به امضای شهردار کاشان و معاون استاندار نجف اشرف رسید.

در این تفاهم نامه آمده است:«شهر نجف از کشور عراق و شهر کاشان از جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اصول بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین عراق و جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای درک متقابل و دوستی میان مردمان عراق و ایران و تحکیم و توسعه همکاری‌های دوستانه بین دو شهر، از طریق رایزنی‌های دوستانه به تفاهم در زمینه ایجاد رابطه خواهرخواندگی دست یافته‌اند».

دو طرف توافق کردند که «بر اساس برابری و منفعت متقابل، برای ارتقای ارتباطات دوستانه مردمی و تعامل اقتصادی و تجاری بین دو شهر تلاش هماهنگی انجام دهند و در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، تجارت، علم و فناوری، توسعه و عمران شهری، کشاورزی، فرهنگ، ورزش، بهداشت، آموزش، پرسنل و غیره مبادلات و همکاری‌های فعالی صورت دهند».

همچنین تأکید بر «صرف تلاش مشترک برای امضای توافقنامه رسمی در مورد ایجاد رابطه خواهر خواندگی در اسرع وقت» محور دیگر این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه بر اساس فرآیند تعریف شده مراجع ذیصلاح دو کشور تنظیم و در سه نسخه به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی نوشته شده است.

انتهای پیام ./

تفاهم نامه استانداری نجف و شهرداری کاشان امضا شد

تفاهم نامه استانداری نجف و شهرداری کاشان امضا شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha