چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: عنوان قرض الحسنه در مکتب و دین ما جایگاه به خصوصی دارد و بایستی چارچوب‌های آن از نظر شرعی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در دیدار با مدیر شعب و معاونان بانک قرض الحسنه رسالت استان آذربایجان شرقی گفت: عنوان قرض الحسنه در مکتب و دین ما جایگاه به خصوصی دارد و بایستی چارچوب‌های آن از نظر شرعی رعایت شود.

در ادامه عباس زاده، مدیر شعب بانک رسالت آذربایجان شرقی نیز گفت: در سال ۹۱ موفق شدیم مجوز فعالیت اولین بانک قرض الحسنه را در تبریز از بانک مرکزی دریافت کنیم و از تمامی خدمات بانکی بهره مند شدیم.

وی افزود: با وجود این محوز اما در ابتدا بانک مرکزی سقف ۱۵ میلیون تومانی را برای تسهیلات بانک تعیین کرد اما در کنار آن تمامی خدمات بانکی از جمله ارائه دسته چک، عابربانک‌ها و ... در بانک وجود دارد.

عباس زاده ادامه داد: از سالجاری تمامی خدمات ما در قالب مجازی انجام می‌گیرد و به هیچ وجه کسی نیازمند حضور در بانک نیست.

وی با اشاره به شعار " سال ۱۴۰۰ بانکداری بدون شعبه" گفت: این شعار به عنوان جمع آوری شعب نیست بلکه در این راستا محل فیزیکی خدمات بانک را به مراکز مشاوره تبدیل کردیم. شاید ۱۰ سال پیش برای پرداخت یک قبض زحمات زیادی متحمل می‌شدیم اما امروز در سریعترین زمان ممکن این امر انجام می‌گیرد.

مدیر شعب بانک رسالت آذربایجان شرقی با بیان این‌که الان هر کدملی دارای سقف تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد دو درصد در این بانک است، افزود: این تسهیلات از طریق گردش حساب یا سپرده حسابی است و از نظر شرعی در قرض الحسنه هیچگونه شرطی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که ۹۸ درصد مشتریان این بانک در استان خوش حساب هستند، ادامه داد: برخلاف بانک‌های تجاری، سفته را جایگزین چک کرده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha