شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تالش

حوزه/ امام جمعه شهرستان تالش در دیدار با استاندار گیلان، گفت: در شهرها و استان‌های دیگر مسئولین به سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاری التماس می‌کنند، اما متأسفانه مسئولین ما سرمایه گذاران را فراری می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امروز در دیدار اسدالله عباسی، استاندار گیلان، با اشاره به مشکلات و موانع تولید در استان، گفت: فرد سرمایه گذاری بدون استفاده از تسهیلات دولتی، برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پروژه با اهمیت «کاغذ سنگی» به تالش آمده بود که برای اخذ مجوزهای لازم و کارهای اداری نزدیک به ۱۱ ماه از این اداره به آن اداره رفت و آمد کرد، نهایتاً در سایه همین بروکراسی افراطی از استان گیلان رفت و در استان دیگری و در مدت یک ماه پروژه خود را شروع کرد.

وی با طرح سؤالی، ادامه داد: چرا مسئولین استان گیلان نمی‌توانند بسترهای اشتغال و زیرساخت‌های رشد را مانند دیگر استان‌ ها تسهیل کرده و موانع تولید را برطرف کنند؟. در شهرها و استان‌های دیگر مسئولین به سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاری التماس می‌کنند، اما متأسفانه مسئولین استان سرمایه گذاران را فراری می‌دهند.

امام جمعه تالش افزود: با توجه به چنین وضعیتی، نسبت به احداث بندر تالش نگران هستیم و از استانداری می‌خواهیم با سرمایه گذاران همکاری کنند تا در سایه همین مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها، شاهد رشد و شکوفایی استان خود باشیم.

نورزاد اظهار کرد: حجم تولید بالای کیوی در شهرستان تالش، توجه و برنامه‌ریزی دقیق مسئولین را می‌طلبد تا حاصل زحمات هزاران باغدار تالشی به جیب دلالان نرود؛ بسیاری از کیوی کاران تالشی از قیمت ارزان محصولات خود گلایه دارند، با وجود اینکه کیوی تالش در بازار کشورهای همسایه باقیمت‌های بسیار بالاتری به فروش می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: باغداران تالشی در مراحل مختلف تولید، بسته‌بندی و فروش محصول با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ رفع این مشکلات همت مسئولین را می‌طلبد تا به فریادهای باغداران رسیدگی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha