پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی خوزستان

حوزه/ در نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی خوزستان، بر لزوم تشکیل کارگروه‌های کارشناسی برای تولید فکر و برنامه فرهنگی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی خوزستان باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در بخشی از این جلسه، با اشاره به مسأله مهم فرهنگ، گفت: این مسأله از آن جهت حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی کشور، مسأله اقتصاد و پرداختن به آن را در اولویت نخست بعد از مسأله فرهنگ قرار داده‌اند؛ چراکه اگر ساختارهای فرهنگی مطابق با قرآن و اهل‌بیت(ع) محق نشود، قطعاً مشکلات کشور حل نخواهند شد.

وی گفت: مقوله «فرهنگ» مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها و بایدها و نبایدهایی است که از دو منبع اصلی «إِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» سرچشمه میگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ادامه داد: اصول کلی و شاخصه‌های فرهنگ اسلامی، عموماً در قرآن کریم تبیین و بر اساس روایات اهل‌بیت(ع) تفسیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان با اشاره به مسأله تمدن نوین اسلامی، گفت: یکی از ارکان مهم تمدن نوین اسلامی مقوله فرهنگ است که باید پیرامون آن مهم، گروه‌های مختلف کارشناسی تشکیل و حول محور آن تولید فکر و برنامه کنند.

لازم به ذکر است، در این نشست که مدیران دستگاه‌های مختلف فرهنگی و جمعی از نخبگان فرهنگی کشور و مخصوصاً استان خوزستان نیز حضور داشتند، شماری از آن‌ها به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه [اصلاح ساختار فرهنگی کشور] پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha