جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده

حوزه/ فرزند شهید فخری زاده با قدردانی از راه‌اندازی خانه موزه پدر شهیدش در قم گفت: ایجاد این موزه سبب می‌شود ما انسان‌ها از مسیرهای درست و کارهای منتهی به موفقیت درس بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجانپور نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به همت شهرداری قم آغاز شد.

بر اساس این گزارش: طرح این خانه موزه در منزل شهید فخری زاده در قم توسط سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری با محوریت مطالعات تاریخی و علمی، تولیدات فرهنگی و هنری و همچنین بازسازی ابنیه انجام می‌شود.

مهدی فخری زاده فرزند این شهید در این مراسم، با قدردانی از این اقدام ارزشمند، اظهار داشت: ایجاد این خانه موزه کار بسیار ستودنی است، زیرا این موزه در محل ولادت، رشد و زندگی شهید تا سن ۱۷ تا ۱۸ سالگی ایجادشده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این خانه موزه مصداق بارز فرمایش رهبری مبنی بر" زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" است، ابراز کرد: این کار فرهنگی ارزشمند شرایطی را برای ما انسان‌ها ایجاد می‌کند که از مسیرهای درست و کارهای منتهی به موفقیت درس بگیریم، بنابراین ایجاد مسیر ارزشمند است.

فخری زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پدرم مسیری را طی کرد که لیاقت رسیدن به این جایگاه را پیدا کرد و به‌طور حتم هدایت و عنایت خدا نیز در مسیر هدایت تأثیرگذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های طی این مسیر و راه‌های این مسیر پیچیده تأسی کردن به بزرگان است و چه خوب است که این جایگاه را خوب طی کنیم.

تلاش مدیریت شهری قم برای معرفی بیشتر شهدا به‌عنوان الگوهای جامعه

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد نیز در این مراسم، با بیان اینکه شهید پیام‌آور فرهنگ است، اظهار داشت: این فرهنگ همانند چراغی باید پیشران حرکت‌های جامعه باشد.

وی با بیان اینکه شهیدی مثل فخری زاده از هر جهت نمونه بود، تصریح کرد: این شهید هم دانشمند جامعه‌ای بوده که در علوم مختلف صاحب‌نظر است و هم به مقام بالای شهادت رسیده بود و در حال حاضر نیز الگویی برای آینده جوانان بوده که باید راهش را در پیش بگیرند.

شهردار قم با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا و شهدای هسته‌ای خاطرنشان کرد: این شهدا سرمایه‌های ارزشمند در شهر به شمار می‌روند و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که این مسیرهای شهدا و راهی که در پیش‌گرفته‌اند، ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه ما باید به آن توجه کنیم این بوده که چقدر قدر و منزلت این سرمایه‌ها را می‌دانیم، ابراز کرد: متأسفانه در این قسمت دچار ضعف هستیم، چراکه رشد به این معنا است که از سرمایه‌های در اختیار استفاده کنیم و حفظ این سرمایه‌ها واجب است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و چراغ راه آنان هستیم، افزود: با ایجاد خانه موزه شهید فخری زاده نیز به دنبال این هستیم تا این شهید و مرکز فرهنگی ایجادشده چراغ راه جوانان باشد.

وی اذعان کرد: در ادامه راه شهدا دچار ضعف نمی‌شویم و با استقامت راه آنان را دنبال کرده و بر این باوریم که باید نسل‌های آینده را با شهدای عزیز به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند آشنا کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha