شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم با آیت الله علوی بروجردی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علوی بروجردی در دیدار حجج اسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات و ستوده مدیرکل مرکز خدمات استان قم، فعالیت‌های مرکز خدمات را بجا و شایسته عنوان و از تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تأسیس این مرکز قدردانی کرد و گفت: این خدمات نشان‌دهنده تفکر و همت رئیس و کارکنان مرکز خدمات است و از این جهت قابل تقدیر است.

وی، به مشکلات مسکن طلاب اشاره نموده و افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکل مسکن طلاب این است که مجموعه‌هایی ایجاد شود تا طلاب به صورت موقت ساکن شوند و پس از چند سال به استان‌های خود بازگردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: طلاب وقتی در قم خانه‌دار می‌شوند باعث می‌شود کمتر از این شهر خارج شوند و این موضوع از سویی باعث تمرکز طلاب در شهر قم شده و از سوی دیگر موجب می‌شود مناطق مختلف کشور از حضور روحانیون و علما محروم باشند.

وی تصریح کرد: در شهر قم وفور استاد است درحالی‌که از حوزه‌های علمیه استان‌های دیگر می‌شنویم که با کمبود استاد مواجه هستند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: برای اعزام اساتید و مبلغان از قم به استان‌های دیگر بایستی مراجع عظام، مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هماهنگ باشند از این جهت که افرادی که هجرت می‌کنند حمایت شوند.

ایشان به موضوع احیای موقوفات حوزه اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه موقوفات بسیاری دارد که در تصرف نهادها و ارگان‌های دیگر است و اگر این موقوفات احیا شود مراکز حوزوی به بودجه‌های دولتی احتیاجی نخواهند داشت.

استاد حوزه علمیه قم خدمات مرکز به خانواده‌ها، معمرین و افراد از کار افتاده را ارزشمند دانست و بیان داشت: دیدار مسئولان حوزوی با معمرین، اساتید از کارافتاده و همچنین خانواده روحانیون مرحوم تأثیر بسیاری بر آنها دارد و متوجه می‌شوند که حوزه آنها را فراموش نکرده است و بار روانی بسیار خوبی دارد.

وی، به مشکلات طلاب حوزه‌های علمیه خارج از کشور اشاره و درخواست کرد: حمایت از طلاب خارج از کشور جزو برنامه‌های مرکز خدمات قرار گیرد.

آیت الله علوی بروجردی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات قدردانی کرد و گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات را معمولاً نمی‌دانند و وقتی می‌شنوند متوجه این فعالیت‌ها می‌شوند و نیاز است این خدمات به حوزویان معرفی شود.

وی، در پایان ابراز امیدواری کرد خدمات مرکز گسترش یابد و بزرگان حوزه نیز ارزش خدمات این مرکز را بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ابتدای این جلسه گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال ۱۳۷۰ به امر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأسیس شد و در بحث خدمات به حوزه منشأ آثار بسیاری بوده است؛ ابتدا خدمات مرکز محدود بود ولی با تلاش و پیگیری مدیران سابق مرکز روز به روز خدمات گسترش یافته است.

وی به خدمات مرکز در بخش سلامت و درمان اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود اعتبارات مرکز خدمات، تلاش کرده‌ایم مشکلات طلاب در بحث درمان تسهیل یابد و در سال جاری نیز سعی شده است سقف تعهدات درمان افزایش یابد.

رئیس مرکز خدمات گفت: در صندوق قرض‌الحسنه شجره طیبه مرکز خدمات ۱۰۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود و طلاب می‌توانند به صورت مجازی درخواست خود را مطرح کنند و الحمدلله صف نوبت وام نیز بسیار کاهش یافته است.

وی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات طلاب بحث مسکن است و طبق آمار بیش از ۴۰ هزار طلبه فاقد مسکن داریم و در سال‌های گذشته نیز تنها برای تأمین مسکن ۱۵ هزار طلبه اقدام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه در دوره جدید در تلاشیم هر سال برای تأمین مسکن ۱۰۰۰ نفر اقدام کنیم، گفت: مرکز خدمات در زمینه ساخت و تولید مسکن تصدی‌گری ندارد و با بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده که مسئولیت تولید مسکن با این بنیاد باشد.

وی، به رویکرد مرکز خدمات در هدفمندی خدمات اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اساتید و طلاب برای هجرت از قم و مشهد تشویق شوند و اگر استادی به یکی از استان‌ها هجرت کند بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس مرکز خدمات دوری از موازی کاری در مراکز حوزوی را مورد تأکید قرار داد و گفت: با هماهنگی با مراکز حوزوی مقدور شده هر مرکز به مأموریت اصلی خود بپردازد و از ورود در حیطه مأموریت دیگر مراکز خودداری گردد.

وی دیدار با اساتید، طلاب و معمرین را از برنامه‌های مستمر مرکز خدمات در سراسر کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی هدف از برگزاری جلسات دیدار با علما و بزرگان حوزه را ارائه گزارش فعالیت‌های مرکز خدمات و بهره‌مندی از راهنمایی‌ها و پیشنهادهای ایشان برای ارتقای خدمات مرکز عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح.مرادی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا به نیت واقف در موقوفات استان کرمانشاه عمل نمی شود؟ ....طرح تبلیغی شبهای آخر هفته در حوزه کرمانشاه تعطیل شد و سالهاست که خبری از چنین حرکت ارزشمند وجود ندارد! چرا؟؟؟!!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    چرا دفتر تبلیغات در سازمان تبلیغات ادغام نمیشه تا ده ها میلیارد صرفه جویی در بیت المال صورت بگیره و بتوان از مبلغین حمایت قوی انجان داد و چرا دفتر تبلیغات کار بانکی انجام میده به راحتی می توان بانک دفتر تبلیغات را در بخش قرض الحسنه مرکز خدمات ادغام کرد فقط یک مرد می خواهد برای این کار وارد میدان بشه
  • زهرا DE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    سلام به مسئولین حوزه علمیه قم اگر میخواهید حوزه از این وضعیت خارج بشود بهتر است درس های حوزه را تغییر دهید و بیشتر کاربردی کنید و در مورد ورودی ها نیز بسیار سخت گیر باشید تا نفوذ صورت نگیرد و نکته آخر افرادی که به تبلیغ می روند را سعی کنید از لحاظ مالی کاملا تامین کنید. یک پالایش اساسی در مسئولین حوزه ایجاد کنید تا تفکر قدیمی آنها تغییر کند به نظر می رسد دشمن از این وضعیت کاملا راضی است، بیدار شوید. اسلام واقعی را به تمام دنیا معرفی کنید نگاهتان انقدر کوتاه نباشد از آدم های با تفکر امام موسی صدر ، شهید بهشتی و خیلی از بزرگان دیگر که شما دوستان بیشتر میشناسید استفاده ببرید این درد دل بیشتر حوزویان است. دوستار شما یک شهروند ساده