چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شهید استوار تلاش کرد تا قرآن، کتاب تربیت نسل جدید شود و تحول در عرصه آموزش و پرورش رخ دهد و امیدواریم این مسیر را مردانی از این تبار ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، صبح امروز در مراسم نخستین سالگرد شهید حاج رسول استوار که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه اظهار کرد: شش ویژگی که امیرالمومنین(ع) در این خطبه برای برادران و همرزمان خود بیان کرده است که در خصوص شهید استوار نیز می توانیم بگوییم حضرت علی(ع) شهید استوار را اینچنین توصیف کرده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) فرمود تاسف می خورم به خاطر اینکه برادرانی که اهل تلاوت قرآن بودند در کنارم نیستند، ویژگی شهیدان ما این است که سپاه، مدافع فرهنگ قرآن کریم است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شهید استوار تلاش کرد برای اینکه قرآن کتاب تربیت نسل جدید شود و تحول در عرصه آموزش و پرورش رخ دهد، آموزش و پرورش ما نیز باید قرآنی شود، امیدواریم این مسیر را باز مردانی از این تبار ادامه دهند.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، اجرای وظیفه الهی راه پیروزی است. همچنین اجرای سنت اهل بیت(ع) نیز یکی دیگر از ویژگی های شهید استوار است، همچنین شهید سلیمانی نیز نفوذ راهبردی ما را در شرق و غرب کشور نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اطاعت از رهبری را یکی از ویژگی های مهم شهید استوار دانست و گفت: گوش فرا دادن به بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان را به کرسی نشاندن یکی از ویژگی های مهم این شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha