پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصایور / دیدار صمیمانه اساتید مدارس علمیه استان با امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ما وظیفه داریم از جوانان پاک دلی که به حوزه علمیه و معنویت پناه آورده‌اند محافظت کنیم و نگذاریم به دام کسانی‌که مخالف دین خدا هستند، بیفتند؛ کسانی که مدعی علم هستند در حالی‌که از آن بهره‌ای نبرده‌اند و با فریب و ظاهرسازی فکر جوانان را مسموم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: یک رسالت از رسالت‌هایی که به عهده ما طلبه‌ها است و دغدغه مشترک همه عزیزان حاضر می‌باشد، این است که خدای متعال در آیه ۲۴ سوره انفال به ما که در کسوت استادی و تبلیغی قرار داریم می‌ فرماید دعوت خدا و رسولش را اجابت کنید تا دل هایتان زنده شود و بعد با آن دل زنده در دیگران حرکت و حیات ایجاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل، تاکید کرد: خداوند در این آیه فرموده چه کسانی زنده هستند؟ ایمان و عمل صالح وقتی باهم یکی شدند انسان زنده می‌شود، مانند جریان الکتریکی مثبت و منفی که در لامپ وارد می‌شود و باعث روشن شدن آن می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وقتی انسان مومن و اهل عمل صالح شد لیاقت حیات الهی را پیدا می‌کند و نور الهی در او تجلی پیدا می‌کند. خدای متعال می‌فرماید که ما باران را نازل کردیم سپس گیاهان را رویاندیم و مواد غذایی شما را در آن قرار دادیم. بعد می‌گوید شما اگر حیات طیبه و معنوی پیدا نکردید از این غذاها میل کنید و به حیوانات هم بدهید و بین انسان حریص دنیا و حیوان فرقی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۸ سوره آل عمران در مورد بزرگان، علما و آنهایی که برای حیات معنوی مردم تلاش می‌کنند؛ یعنی شما عزیزان که حقیقتا این دغدغه مشترک بین همه است، می‌فرماید حالا که شما حیات طیبه را انتخاب کردید همنوای با خدا و فرشتگان شعار توحید را سر دهید و کاری کنید شعائر الهی در جان و دل مردم نفوذ کند.

وی اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) خطاب به کمیل فرمود هر دلی که ظرفیتش بیشتر است قیمتش نیز بیشتر است؛ این همان شرح صدری است که حضرت موسی (ع) از خدای متعال درخواست کرد و انقلاب اسلامی با شرح صدری که در شخصیت امام خمینی (ره) وجود داشت به پیروزی رسید و آیت الله مدرس (ره) هم که اخیرا سالروز شهادت ایشان بود، با شرح صدر در مقابل استعمار و نوکران استعمار با آن صلابت و جدیت ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) به کمیل فرمود مردم سه دسته هستند؛ دسته اول و دوم عالم ربانی و جویندگان علم و دسته سوم افرادی هستند که از نور علم بهره‌ای نبرده‌اند و چون ریشه ندارند هرطرف که باد بوزد به آن طرف حرکت می‌کنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما اولا وظیفه داریم از نفس خودمان مراقبت کنیم و در مرحله بعدی از جوانان پاک دلی که به حوزه علمیه و معنویت پناه آورده‌اند محافظت کنیم و نگذاریم به دام کسانی‌که مخالف دین خدا هستند، بیفتند؛ کسانی که مدعی علم هستند، در حالی‌که از آن بهره‌ای نبرده‌اند و با فریب و ظاهرسازی فکر جوانان را مسموم می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ فرمودند علمای اسلام به داد اسلام برسید، این کلام امام تنها برای آن زمان اختصاص نداشته، بلکه امروز نیز ما باید یاری کننده دین خدا باشیم. امیرالمومنین (ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به فرزندشان فرمودند فرزندم قلبت را با ذکر زنده کن؛ مصداق جامع این ذکر قرآن کریم است و شامل همه اذکار دیگر هم می شود.

طلاب امانتند | اساتید امانتداران  خوبی باشند

طلاب امانتند | اساتید امانتداران  خوبی باشند

/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha