چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاکید بر اینکه جوانان باید با یادگیری مهارت برای خودشان کار ایجاد کنند، گفت: مراکزی همانند دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید فرهنگ کار و کارآفرینی را در بین جوانان و در جامعه توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان، با تاکید بر اینکه زندگی سعادتمند در گرو عمل به قرآن است، اظهار داشت: برای دریافت نتیجه موثر و همراه با موفقیت لازم است تا حرکت‌های فردی و اجتماعی در جامعه مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه راه حل دستیابی به آرامش در عالم توسط خداوند در قرآن به بشر یادآوری شده است، گفت: انسان برای آسایش در دنیا یک راه بیشتر ندارد و آن نیز عمل به آیه شریفه "أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ" است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن آمده تا بشر را اهل قیام کند، مطرح کرد: قیام به معنای حرکت و عدم توقف است؛ چرا که اگر جامعه اهل قیام بود، آن زمان دیگر افسردگی و خمودگی در آن بی معنا است.

وی به تشریح مصادیق دستیابی به قیام در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: در آیه ۱۴ سوره حدید، خداوند قائم بودن جامعه را مبتنی بر عدالت و توجه به این اصل مهم معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: هر چه در جامعه‌ای ظلم و فساد بیشتر باشد، آن جامعه به سمت خمودگی بیشتر سوق پیدا خواهد کرد و بالعکس اگر جامعه به دنبال پیشرفت و رو به جلو حرکت کردن باشد، باید برای تحقق مصادیق قیام از جمله عدالت تلاش کند.

وی با بیان اینکه قرآن یکی دیگر از اسباب قوام جامعه را اقتصاد معرفی می‌کند، اظهار داشت: اقتصاد سالم، قوام بخش جامعه بشری است و این یک اصل مهم در اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای از نظر اقتصادی آسیب ببیند، همانند آن است که انسانی ستون فقرات آن آسیب دیده که نمی‌تواند به راحتی بلند شود.

وی با گلایه از فرهنگ موجود مبنی بر پیدا کردن شغل کارمندی و پشت میز نشینی در جامعه، مطرح کرد: در روایات نقل است اگر کسی کارمند شود، رزق خودش را کم کرده و لذا اسلام بارها توسعه به کارآفرینی دارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جوانان باید با یادگیری مهارت برای خودشان کار ایجاد کنند، گفت: مراکزی همانند دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید فرهنگ کار و کارآفرینی را در بین جوانان و در جامعه توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه جوانان برای یادگیری حرفه جدید باید تلاش کنند، عنوان کرد: بخشی از اقتصاد و مسائل حوزه کارآفرینی مربوط به دولت است، اما بخش دیگر آن به خود جامعه و افراد و البته تلاش آنها وابسته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha