سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ناصر شیری

حوزه/ امام جمعه موقت کامیاران با اشاره به اینکه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه نیست و بلکه در متن حوادث مهم قرار دارد، گفت: انقلاب ما زینبی و حسینی است و از ابتدای انقلاب زنان نقش برجسته‌ای ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام ناصری شیری به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در نشستی با جمعی از پرسنل بیمارستان و کادر پرستاری کامیاران، اظهار داشت: پرستاری از شغل‌های بسیار سخت و طاقت فرسا است و هرکسی قادر به انجام این تکلیف انسانی و الهی نیست.

امام جمعه موقت کامیاران اظهار کرد: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارند که مطالبات آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) همانند مادرشان حضرت زهرا (س) در پرتو تعالیم حیات‌بخش اسلام ناب به زن و نقش زن در عرصه‌های مختلف معنای تازه‌ای بخشیدند، به‌ویژه حضور فعال و تأثیرگذار حضرت زینب (س) در حماسه عاشورا و حوادث بعد از آن درس‌آموز است.

شیری افزود: حادثه عاشورا ظاهراً به شکست نظامی سپاه اسلام منجر شد؛ اما آنچه باعث شد که شکست نظامی سپاه اسلام به یک پیروزی قطعی تبدیل شود بدون شک نقش فعال و تأثیرگذار حضرت زینب کبری (س) بود که تحت هدایت و مدیریت حضرت زین‌العابدین (ع) شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه نیست و بلکه در متن حوادث مهم قرار دارد، گفت: خطبه حضرت زینب (س) در کوفه و خطبه امام سجاد (ع) در شام تحلیلی از وضع جامعه‌ای بود که امویان آن را پایه‌گذاری کرده بودند و این دو بزرگوار به مردم نهیب زدند که با بی‌بصیرتی دین خود را از دست دادید و ظاهرتان اسلامی و دهانتان را پر از ادعای انقلاب کردید اما باطنتان پر از دغل و بغض علیه اسلام و اهل‌بیت (ع) بود.

شیری اظها کرد: انقلاب ما زینبی و حسینی است و از ابتدای انقلاب زنان نقش برجسته‌ای ایفا کردند و دشمنان به ویژه صهیونیست ها با این نقش مهم زنان دست به کار شدند تا انتقام‌های خود را از زنان بگیرند و آن ها را از ارزش‌های عفاف و پاکدامنی جدا کنند و به ابتذال بکشانند و غیرت جوانان را از بین ببرند.

امام جمعه موقت کامیاران در پایان با اشاره به لزوم رعایت و دستورالعمل های وزارت بهداشت در بحث واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: مراجع معظم تقلید واکسیناسیون را انجام دادند و به مردم توصیه کردند که در واکسیناسیون شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha