سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

 حوزه / معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه‌ علمیه پایگاه پرورش عالمان دین است و طلاب و روحانیون باید به حفظ قرآن توجه داشته و با این منبع دین ارتباط ویژه و صمیمانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، ظهر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: یک طلبه به‌ عنوان خروجی حوزه، باید در تمام ساحت‌ها و فضائل اخلاقی ممتاز و برجسته باشد، به همین دلیل برنامه‌های جامعی در معاونت تهذیب تدوین و پیاده‌سازی شده است.

وی، محور برنامه‌های تهذیبی حوزه را اخلاق و تربیت عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در سه ساحت «تربیت عملی» به معنای التزام کامل به شریعت، «تربیت اجتماعی» برای دغدغه‌مندی طلبه به انقلاب اسلامی و اهتمام به امور مسلمین و به‌عنوان مقدمه نیز «تربیت جسمی و زیستی» برای داشتن یک بدن سالم و چالاک در سطح مدارس علمیه سطح کشور دنبال می‌شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تربیت علمی و تا حدود عقلانی توسط معاونت آموزش و پژوهش انجام می‌شود، ولی آماده سازی طلبه برای یک خدمت خالصانه، مجاهدانه و مؤمنانه، بر عهده معاونت تهذیب است.

وی، انس طلاب مدارس علمیه را با قرآن را با اهمیت دانست و تصریح کرد: حوزه‌ علمیه پایگاه پرورش عالمان دین است و طلاب و روحانیون باید به حفظ قرآن توجه داشته و با این منبع دین ارتباط ویژه و صمیمانه‌ای داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: باید در کنار حفظ قرآن کریم، به معارف این کتاب الهی عمل کنیم و با آن انس داشته باشیم و به زندگی با این کتاب اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه حفظ قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای در روایات بر آن تأکید شده است، عنوان کرد: حفظ قرآن کریم زمینه و مقدمه‌ای برای انس برقرار کردن با این کتاب الهی است

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور بیان کرد: طلابی که حافظ قرآن هستند در انجام امور حوزوی خود نیز موفق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که به هر حال انقلاب اسلامی در معرض انواع دشمنی ها در گام دوم انقلاب از سوی دشمنان خارجی و دشمنان منافق داخلی قرار دارد.

وی ادامه داد: همه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند که این راه پرشکوه و این عظمتی که توسط حضرت امام خمینی (ره) و اصحاب فداکارش پدید آمده را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: اگر ما از خط استقامت و تقوا بیرون نیاییم و این شرط را ان شاء الله همراه داشته باشیم، خدای متعال امدادش را نصیب ما خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: باید در حمایت از دین خدا، در حمایت از نظام اسلامی و در حمایت از ولایت فقیه تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خدای متعال نیز امداد خود را نصیبمان کند و ان‌شاءالله جبهه حق تقویت شود.

وی بیان کرد: طلاب کارگزاران تهذیب در جامعه هستند و باید با تهذیب نفس و کسب معارف قرآنی بتوانند رسالت تبلیغی خود را در جامعه انجام دهند.

حوزه‌ علمیه پایگاه پرورش عالمان دین است / طلاب کارگزاران تهذیب در جامعه هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha