دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق - مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در نشست معاونان تهذیب و تربیت حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: از همه عزیزان امر تهذیب و تربیت مدارس علمیه سراسر کشور درخواست دارم نظام آموزشی علمی و تهذیبی و تربیتی مناسب حال حاضر که بتواند تمام نیازهای طلاب را به طور کامل و دقیق در بر بگیرد، تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، در بیست و دومین نشست هم اندیشی و مهارت افزایی معاونان تهذیب و تربیت حوزه های علمیه سراسر کشور که ظهر امروز در سالن اجتماعات دارالقرآن کریم شهر تهران برگزار شد، در خصوص جایگاه تربیت در سیستم آموزشی حوزه علمیه، گفت: باید این سؤال همواره در ذهن ما وجود داشته باشد که واقعا جایگاه تربیت در سیستم آموزشی حوزه در چه نقطه ای قرار دارد؟ تلاش هایی که انجام می گیرد مناسب تربیت طلبه ها است یا نه؟

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: یکی از مواردی که در حوزه علمیه جزء برنامه های اصلی به حساب می آید، بحث تهذیب و تربیت طلاب است و الحمدلله مدیران حوزه های علمیه در خصوص مباحث تربیتی کوچکترین کم کاری را از هیچ فرد و مسئولی نمی پذیرند، و لذا تربیت یکی از دغدغده های مسئولان حوزه است که به صورت جدی پیگیر آن می باشند.

وی با اشاره به فرق اساسی تربیت و تعلیمات دینی، خطاب به مسئولان امر تربیت در کشور اظهار کرد: در مدارس علمیه، مراکز دانشگاهی و بخصوص آموزش پرورش باید بحث تربیت در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و به تعلیمات دینی منحصر نشود و مسئولان امر در خصوص تربیت نقش جدی خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان خاطره ای از دوران طلبگی خود در شهر کرمان، خاطرنشان کرد: در خاطر بنده هست وقتی طلاب می خواستند به مدرسه وارد شوند با هیبت و لباس طلبگی مرسوم در دروس حاضر می شدند و مردم عادی که در بین راه و مسیر مدرسه طلاب را مشاهده می کردند، کاملا متوجه می شدند که آنان طلبه علوم دینی هستند و طلاب در همان اوایل تحصیل شئونات طلبگی را رعایت می کردند و در خود پرورش می دادند.

وی با اشاره به ویژگی های پیچیده فرهنگی و تربیتی عصر حاضر، گفت: از همه عزیزان امر تهذیب و تربیت مدارس علمیه سراسر کشور درخواست دارم نظام آموزشی علمی و تهذیبی و تربیتی مناسب حال حاضر که بتواند تمام نیازهای طلاب را به طور کامل و دقیق در بر بگیرد، تدوین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان اظهار کرد: به نظر می رسد در خصوص تبیین درست و دقیق تعلیمات دینی و غنای تربیتی و علمی حلقه مفقوده ای وجود دارد و باید در این خصوص فکر اساسی کرد و این مشکل با همفکری و هم اندیشی در این جلسات رفع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha