شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در نشستی با نمایندگان معلمان، مطالبات آنها را بشنوند، گفت: از آنجایی که پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است بنابراین باید تمام ارکان آموزش و پرورش مورد حمایت واقعی مسئولان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از نظر تحلیلگران اقتصادی تشدید گرانی‌ها در شرایط فعلی دلیل علمی ندارد.

وی افزود: با وجود آنکه نسبت به سال گذشته تغییری در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده، اما شاهد افزایش قیمت ها و گرانی‌ در بازار هستیم، موضوعی که با قواعد بازار و اصول اقتصادی سازگار نیست.

امام جمعه همدان، خواستار نظارت جدی بر بازار شد و گفت: همان طور که رئیس جمهور نیز اشاره کرد، متاسفانه برخی از دلالان در بازار اخلال ایجاد می کنند و لذا ضروری است تا دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت اقدام جدی انجام دهند.

وی با گلایه از افزایش قیمت اجناس تولید داخل، مطرح کرد: کالایی که در داخل تولید می شود ارتباطی با تحریم ندارد، بنابراین لازم است با نظارت جدی و دقیق دستگاه های متولی، دست‌هایی که به دنبال ایجاد گرانی در بازار است را شناسایی و برخورد لازم انجام دهد.

مسئولان شنونده مطالبات معلمان باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان، خاطر نشان کرد: این طرح آغازی برای احقاق حقوق این قشر زحمت کش در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در نشستی با نمایندگان معلمان، مطالبات آنها را بشنوند، گفت: از آنجایی که پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است بنابراین باید تمام ارکان آموزش و پرورش مورد حمایت واقعی قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: مسؤولان، رسانه‌ها و مردم باید برای ارتقای منزلت معلمان وارد میدان شوند و تلاش کنند تا جایگاه معلم در جامعه افزایش یابد، معلمی که وظیفه شخصیت‌دهی به فرزندان همه ما را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات به حق معلمان باید شنیده و از مجاری قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: برخی از جریانات و افراد تمایل دارند تا به مطالبات به حق معلمان، رنگ و بوی سیاسی دهند و لذا ضروری است تا معلمان نسبت به این مسئله مراقب باشند.

مجاری قانونی با افرادی که سخنان خلاف وحدت می‌زنند برخورد کنند

امام جمعه همدان به بیان مطالبی نادرست در رابطه با اهل بیت(علیهم السلام) در تربیون نماز جمعه واکنش نشان داد و یادآور شد: محبت اهل بیت(ع) محور ایمان و وحدت بوده و خواهد بود و لذا باید مراقب باشیم که خطای یک نفر را به حساب همه برادران اهل سنت ننویسیم.

وی با تقدیر از علمای اهل سنت که این سخنان را محکوم کردند، گفت: با وجود آنکه گوینده این حرف عذرخواهی کرد اما صرف عذرخواهی کافی نیست و متولیان باید با افرادی که وحدت را بر هم می‌زنند برخورد جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در روایات معتبر علمای اهل سنت بر محبت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) تاکید شده است، یادآور شد: امیدواریم مجاری قانونی با افرادی که سخنان خلاف وحدت می‌زنند برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه مختص به یک روز خاص نیست و باید به بهترین شکل ممکن این وحدت در کشور محقق شود چرا که تحقق این مسئله نتایج مثبتی را برای سراسر جامعه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha