پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم‌نامه فی‌مابین دفتر دانش‌آموختگان حوزه و اداره کـل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسـان رضوی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، تفاهم‌نامه فی‌مابین دفتر دانش‌آموختگان این حوزه و اداره کـل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسـان رضوی، امروز باهدف بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی و افزایش تعاملات دستگاه‌های دولتی با سایر نهادهای مؤثر در توسعه کشور، به‌منظور استفاده و به‌کارگیری بهینه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، مهارتی، تحقیقاتی و پژوهشی دوسویه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و حوزه علمیه خراسان و تحقق طرح «هر طلبه، در هر پایه، یک مهارت»، به امضا رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در این نشست با اشاره به اینکه امروز باید به سمت آموزش‌های جهت‌دار و هدفمند پیش رویم، امضای این تفاهم‌نامه را آغازی برای حرکتی مثبت، سازنده و تحولی به‌صورت مشترک برشمرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: «هدایت دینی»، «هدایت سیاسی» و «خدمت اجتماعی» به‌عنوان رسالت‌های حوزویان مطرح است، که هرکدام برای تأثیرگذاری بیشتر در سطح جامعه و بین‌الملل، به مهارت‌های لازم و کاربردی نیاز دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: ما باید بر اساس مسئله یابی، پاسخگوی نیازهای متنوع و متعدد نظام دینی و بین‌الملل باشیم و این مسئله، بدون کسب مهارت امکان‌پذیر نیست.

وی، رعایت حفظ شئونات طلبگی را در برگزاری دوره‌های کاربردی لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طراحی دوره‌های آموزش مهارت‌ها باید با پیوست‌های فرهنگی، اخلاقی و احکام و همچنین، رعایت شأن و انتظارات طلبه باشد.

دکتر حسینی نیا، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این جلسه گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت دارد، الگوی همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی و حوزه علمیه خراسان را برای کل کشور نهادینه و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه ورود طلاب به بحث ارتقای مهارت‌ها، زمینه‌ای برای تبدیل مهارت‌آموزی به مهارت عمومی در جامعه خواهد بود، تصریح کرد: وقتی عموم جامعه با متخصصان طلبه مواجه شوند، فضای مضاعفی برای رشد اجتماعی و فرهنگی ایجاد خواهد شد، لذا باید این فضا را توسعه داد.

گفتنی است، به‌موجب این قرارداد سه‌ساله، استفاده از امکانات و ظرفیت نیروی انسانی متخصص طرفین و مشارکت در تأمین مربیان دوره‌های آموزشی، مشارکت در تأمین اماکن آموزشی، تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک فرهنگی و آموزشی و همچنین حمایت از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد حوزه علمیه خراسان به‌منظور گسترش فعالیت‌ها در راستای اهداف تفاهم‌نامه، صورت می‌پذیرید.

در پایان این نشست از تولیدات آموزش مجازی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حوزه علمیه خراسان رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha