جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان

حوزه/ جلسه طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین کوشا و سلم آبادی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام خادمی کوشا در جلسه طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان مقیم حوزه علمیه قم که به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، به روایتی از پیامبر اعظم محمد مصطفی(صلی الله علیه و اله) اشاره نمود و اظهار داشت: رسول الله(صلی الله علیه و آله) می فرمایند؛ «فاطِمَه بَضْعَهٌ مِنّی وَهِی قَلْبِی وَهِی روُحِی التی بَینَ جَنْبِی»؛ فاطمه پاره تن من است و او قلب من و روحی که بین من است؛ به تعبیری فاطمه از آن من است و تمام روح و کل وجود من فاطمه است.

وی افزود: خداوندی که همه دنیا را خلق نموده، در وصف جهان آن را قلیل ذکر می‌کند، در حالی که وقتی به وصف حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) می‌رسد، می فرمایند «خلقه عظیم»؛ این خلقت عظیم، روحی است که تجسم یافته از فاطمه(سلام الله علیها) است و این نشان دهنده عظمت شأن و منزلت و جایگاه زهرای مرضیه(سلام الله علیها) در عالم خلقت است.

سخنران این نشست با تاکید بر این که فاطمه(سلام الله علیها) حوراء الانسیه است که وجود بهشتی ایشان نظیر ندارد، خاطرنشان کرد: این فراغ دوری دو وجود نازنین عالم خلقت، به اندازه‌ای سخت بود که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، نمی توانست بیشتر از این منتظر باشد و در این سرای دنیا و بی مهری‌های آن نیز نیز فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیز بیشتر از این تاب و تحمل دوری پدر را نداشتند.

وی با تاکید بر این که بر اساس آیات الهی زمانی که حضرت مریم(س) عبادت می‌کردند و نماز می‌خواندند رزق آسمانی برای ایشان نازل می شد، اظهار داشت: ملائکه برای حضرت مریم(س) روزی می‌آوردند؛ در حالی که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) چنان سعه وجودی داشتند که وقتی به نماز می ایستادند نوری جهان را در بر می‌گرفت و ایشان برای ملائکه روزی عطا می‌فرمودند.

حجت الاسلام خادمی افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ «لِأَنَّهَا کَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِی مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأَهْلِ السَّمَاءِ کَمَا یَزْهَرُ نُورُ الْکَوَاکِبِ لِأَهْلِ‏ الْأَرْضِ»؛ عبادت های زهرای مرضیه برای ملائکه نور افشانی می کند.

گردهمایی  طلاب آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان در قم

وی در ادامه به فرازهایی از روایات اسلامی به ویژه احادیث نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در رابطه با فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اشاره کرد و اذعان داشت: تمام عظمت زهرای مرضیه را می توان در آیات و روایات به اندازه فهم و ظرفیت وجودیمان احصا و فهم نموده آن را در اختیار دیگران قرار دهیم.

حجت الاسلام خادمی در بخش پایانی سخنان خود به روایت « اُنظُروا إلی أمَتی فاطِمَةَ سَیِّدَةِ إمائی قائِمَةً بَینَ یَدَیَّ تَرتَعِدُ فَرائِصُها مِن خیفَتی ، وقَد أقبَلَت بِقَلبِها عَلی عِبادَتی» اشاره کرد و اذعان داشت: روح هر اندازه عظمت پیدا می‌کند در برابر خداوند متعال و عظمت ذات اقدس الهی خاشع‌تر می‌گردد.

حجت الاسلام رضا سلم‌آبادی، نیز در بخش دیگری از این جلسه ضمن تقدیر از حضور طلاب و فضلا با بیان این که طلاب باید خود را به سه ویژگی بیارایند، اظهار داشت: فاضلیت در درس از شروطی است که طلاب باید به آن اهتمام داشته و قدر سربازی امام زمان(عج) را بدانند.

نماینده طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان، تقوا را از دیگر الزامات فضائلی طلاب دانست و ابراز داشت: بزرگترین ویژگی که طلبه را در اجتماع نورافشانی می کند، تقواست؛ ما باید حرمت این لباس را با تقوا و عمل درست خود حفظ نماییم.

گردهمایی  طلاب آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان در قم

وی با تاکید بر این که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زحمات تمام علمای دین و آرزوی تمام شیعیان طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که نسبت به مسائل اسلام و انقلاب بی تفاوت باشد، شایسته این زمان نیست؛ نباید نسبت به نظام برآمده از ایثار، رشادت و شهادت مومنین بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام سلم‌آبادی در ادامه حضور در جمع طلاب را لطف و موهبی الهی دانست و یادآور شد: فرم هایی که برای به روزرسانی اطلاعات طلاب ارجمند آماده شده، در ارائه طرح ها و برنامه ها بسیار موثر است؛ حل مشکلات و مسائل حوزوی در گرو حفظ و تقویت انسجام وحدت میان طلاب و فضلای ارجمند است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان های آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان، تاسیس صندوق قرض الحسنه برای پوشش بخش کوچکی از نیازهای مالی طلاب ارجمند را از جمله اقدامات دانست و یادآور شد: دیدار با طلاب و پیگیری دغدغه ها و پیشنهادهای این عزیزان در مجمع از وظایف است که همواره پیگیر آن بوده‌ایم.

بیان سختی‌های دوران کرونا و مشکلات معیشتی زاید الوصف مردم به ویژه طلاب از دیگر مباحث مطرح شده حجت الاسلام سلم‌آبادی در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha