سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ حجت الاسلام دهقان با تاکید بر لزوم تبین شخصیت و هویت واقعی زنان در جامعه گفت: امروز شبکه های اجتماعی به تعبیر مقام معظم رهبری به قتلگاهی برای جوانان تبدیل شده و یکی از تبلیغات وسیع و گسترده در شبکه های اجتماعی نگاه شهوانی و جنسیتی به زن است که با هوشیاری و دقت باید به مبارزه با آن پرداخت و آن هم جز با تربیت حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام یوسفعلی دهقان امروز در نشست علمی که با موضوع نقش بانوان طلبه و دانشجو در ایجاد جامعه فاطمی در مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق بارزی که می تواند در زندگی ما مخصوصا خواهران طلبه الگو قرار گیرد شخصیت پاک و گوهر وجودی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشد.

وی ادامه داد: در نگاه خداوند که خالق همه مخلوقات اعم از انس و جن است، زن از جایگاه والایی برخوردار بوده و در فلسفه ازدواج نیز خاستگاه آرامش در خانه می باشد و تا زن نباشد آن آرامش و مودت و رحمت به وجود نمی آید.

این کارشناس دینی تاکید کرد: وقتی خبر تولد فاطمه زهرا(س) به پیامبر رسید خداوند فرمود؛ "إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ" و پروردگار متعال در این آیه زن را به کوثر تشبیه کرد و هر کسی بر اساس سعه وجودی خود می تواند به این جایگاه دست یابد و به زن و ارزش های او باید با دید الهی نگریست، نه تعابیر و نگاه های امروز که متاسفانه به ابزار تبدیل شده است.

وی افزود: این زن است که باعث می شود نگاه الهی و یا ابزاری به او شود و با استفاده از همین فضای مجازی می توان با استفاده از آیات قرآن، روایات و ... عظمت و ابهت زن در جامعه را به رخ دیگران کشید و نگاه وقتی الهی باشد در خانه فرعون زنی چون آسیه مومن به خدامی شود و اگر دیدگاه شیطانی باشد نتیجه آن می شود همسر لوط و نوح علیهم السلام.

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: فرعون وقتی مقام والای آسیه را دید دستور داد او را به بدترین شکل شکنجه کنند و تا صدای ناله های آسیه بلند شد و حضرت موسی(ع) از خدا خواستند درد را از او بگیرد و حضرت آسیه(س) هم از خداوند خواست تا او را به نزد خود ببرد.

وی در ادامه به نقش مادر در جامعه اشاره و تاکید کرد: حضرت زهرا (س) به اندازه ای دقیق و دینی تربیت شده است که پیامبر اسلام(ص) مدال " ام ابیها " را به ایشان می دهند و دختران ما در جامه نیز باید اینگونه تربیت شوند و باید تربیت فاطمی را در فرزندان خودمان نهادینه کنیم.

این کارشناس دینی گفت: حضرت زهرا(س) در زمانی که مادر و همسر است مورد رضایت مولی علی(ع) قرار دارد و امروز یکی از بهترین معیارهای و الگوها در جامعه، حضرت فاطمه(س) است و باید این را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: مدت زندگی امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) کمتر از ده سال بود و در این مدت صاحب ۴ فرزند شدند و یکی هم در ماجرای در و دیوار، سقط شد و فرزندان ایشان ادامه دهنده راه و مرام مادرشان شدند و در دامان دختر پیامبر(ص) زینبی تربیت شد که وقتی در کوفه شروع به خطبه خواندن می کند، می گویند این علیست که خطبه خوانی می کند و حضرت زینب(س) یکی از شاهکارهای فاطمه(س) است.

حجت الاسلام دهقان با تاکید بر لزوم تبین شخصیت و هویت واقعی زنان در جامعه گفت: امروز شبکه های اجتماعی به تعبیر مقام معظم رهبری به قتلگاهی برای جوانان تبدیل شده است و یکی از تبلیغات وسیع و گسترده در شبکه های اجتماعی نگاه شهوانی و جنسیتی به زن است که با هوشیاری و دقت باید به مبارزه با آن پرداخت و آن هم جز با تربیت حاصل نمی شود.

وی در پایان بیان داشت: لازم است طلاب به علوم و سواد رسانه ای آگاه باشند و با هوشیاری و دقت به میدان مبارزه دشمن وارد شوند تا ضمن پاسخگویی به شبهات طرح شده و در فضای مجازی و رسانه ای، جلوی تهاجم دشمن به حریم اسلام و خانواده را بگیرند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha