دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ شکر برای توده مردم این است که نعمت را در محل خودش و نیز حلال مصرف کنند، به عنوان مثال خداوند منان قدرت داده است باید آن را در راه حلال مصرف کنند نه در حرام ولی متاسفانه امروزه عکس است و از قدرت در راه آدم کشی و یتیم کشی استفاده می کنند که همه این ها خلاف شکر است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی در سخنانی در تبیین حدیث مولا امیرالمومنین(ع) درباره شکر خدای متعال، گفتند: قَالَ علی (علیه السلام) أَقَلُّ مَا یَلْزَمُکُمْ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ أَنْ لَا تَسْتَعِینُوا بِنِعَمِهِ عَلَی مَعَاصِیهِ. کمترین و اقل شکر نعمت خدای متعال این است که نعمت هایش را در معاصی و حرام مصرف نکنید.

ایشان گفتند: خدا به ما چشم داده است شکرانه این نعمت این است که در راه حلال از آن استفاده شود، مثلا قرآن خوانده شود، نگاه حلال شود و مانند آن و اگر در راه حرام مصرف کند خلاف شکر است.

معظم له افزودند: برای توده مردم شکر این است که نعمت را در محل خودش و حلال مصرف کند، به عنوان مثال خداوند منان قدرت داده است باید آن را در راه حلال مصرف کنند نه در حرام ولی متاسفانه امروزه عکس است و از قدرت در راه آدم کشی و یتیم کشی استفاده می کنند که همه این ها خلاف شکر است.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در خطبه همام گفتند: مولا امیرالمومنین(ع) هم در خطبه همام به این نکته تاکید کرده است و علاوه بر این در رساله حقوق امام سجاد(ع) نیز که در مورد نعمت های خداست درباره چشم و اعضای بدن و لزوم شکرگزاری آنها نکات بسیار خوبی بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha