جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
غفرانی

حوزه/ غفرانی با اشاره به نصف شدن جمعیت زیر ۱۵ سال و ۲ برابر شدن جمعیت سالمندی گفت: در این راستا پنج تا هشت سال فرصت وجود دارد تا این مشکل رفع شود هرچند که نظرسنجی‌ها در خصوص موانع فرزندآوری بیانگر مشکلات اقتصادی و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حسین غفرانی امروز در دیدار با امام جمعه اصفهان، گفت: ثبت احوال در ۲ مقوله هویت و تابعیت و همچنین مؤلفه بزرگی به نام جمعیت در میان دستگاه‌های اداری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: اکنون ثبت احوال علاوه بر هشت وظیفه قانونی، ۱۱۴ عملکرد و سه مأموریت اصلی و کلان را دنبال می‌کند و روزانه با آن درگیر است.

وی این مأموریت‌ها را شامل ثبت به موقع وقایع حیاتی، اسناد هویتی و تولید و انتشار آمارهای انسانی عنوان کرد و گفت: اکنون آمار ثبت احوال به موقع و دقیق است و در قبال هر آمار، یک انسان با مشخصات هویّتی سببی، نسبی، آدرس و عکس ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، با اشاره به نصف شدن جمعیت زیر ۱۵ سال و ۲ برابر شدن جمعیت سالمندی گفت: در این راستا پنج تا هشت سال فرصت وجود دارد تا این مشکل رفع شود هرچند که نظرسنجی‌ها در خصوص موانع فرزندآوری بیانگر مشکلات اقتصادی و اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: با رویه فعلی در سال ۱۴۲۵، ۳۰ درصد از جمعیت استان سالمند خواهد بود و بر این اساس مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طرح فرزندآوری و حمایت از خانواده را با شناسایی ۲۲ مانع و ایجاد مشوق‌هایی در این زمینه مطرح کرد.

غفرانی همچنین در گزارشی به اقدامات صورت گرفته درباره کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۸ در صد مردم استان و به نوعی چهار میلیون و ۳۰ هزار نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کردند و ۶۸۰ هزار نفر در انتظار تامین بدنه کارت ملی هستند.

وی تصریح کرد: ثبت احوال برای جلوگیری از اختلال در کار شهروندانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند اقدام به فعال کردن رسیدهای دریافتی کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha