یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image.png

حوزه/ متأسفانه بعضی ها القائات نادرستی از دوره چند ماه این دولت انقلابی دارند و آن را با دولت گذشته مقایسه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد حسین استاد آقا در شانزدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با بیان این که امروز شاهد شکل گیری دولت انقلابی اسلامی هستیم و توقع مردم از این دولت بسیار افزایش یافته است، گفت: همین دولت انقلابی سبب افزایش توقع مردم شده و این کار را در شرایط کنونی بسیار ویژه کرده است و باید برای موفقیت این دولت همه مردم باید پای کار بیایند و کمک کنند.

دبیر ستاد فرهنگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رهبر انقلاب به آینده کشور خوش بین هستند و نباید با توقع هایی که از دولت انقلابی داریم، شرایط را برای دولت فعلی سخت کنیم. متأسفانه بعضی ها القائات نادرستی از دوره چند ماه این دولت انقلاب اسلامی دارند و آن را با دولت گذشته مقایسه می کنند.

وی بیان داشت: باید شرایط فعلی انقلاب را درست درک کنیم و طوری رفتار نکنیم که از شادی روی کار آمدن دولت انقلابی این مسئله سبب یأس مردم شود. ما نیروهای انقلابی باید پای کار بیاییم و به دولت و مدیران انقلابی و استاندار کمک کنیم تا به موفقیت برسد.

استاد آقا در ادامه به مجموعه اقدامات این ستاد اشاره کرد و بیان داشت: از جمله این اقدام تشکیل گروهای هسته های جوان بود که در این رابطه در ۲۵ استان فعال شده و برای آنها ۸ جلسه کارگاهی در مورد مباحث مورد نیاز شکل گرفت.

وی بیان داشت: راه اندازی کانونهای خانواده، برگزاری ۱۰ مسابقه در موضوع دهه فجر، برگزاری ۳۰ جلسه در موضوعات بصیرت افزایی، شرکت ۲۸ استان در حوزه خدمت رسانی معیشتی به نیازمندان، راه اندازی خبر نامه هم اندیشی با رویکرد جدید از جمله این موارد است.

دبیر ستاد فرهنگی انقلاب اسلامی، افزود: از دیگر اقدامات که با پیروی نسبت به منویات رهبر انقلاب و ارشاد مرحوم آیت الله مصباح یزدی تا کنون انجام شده، بصیرت افزایی در جامعه، پاسخ گویی به شبهات و تلاش برای جهاد تبیین است.

استاد آقا، بیان داشت: مسئله جهاد تبیین امر مهمی است و این مسئله باید بیش از گذشته در جامعه صورت گیرد.

وی بیان داشت: امروز دشمنان سرمایه گذاری زیادی روی قشر خاصی از مردم و افکار در جامعه ما کردند که آن قشر در مواقع حساسی چون مسئله انتخابات می توانند تأثیرگذار باشند. روی همین اساس هم باید روی این قشر تمرکز خاصی داشته و اقدام به جهاد تبیین کنیم.

دبیر ستاد اضافه کرد: مسئله انتخابات همان اندازه که برای ما مهم است و می تواند اتفاقات کشور را به نفع انقلاب و نظام رقم بزند، دشمن هم نگاه ویژه ای برای آن باز کرده و روی هم سرمایه گذاری ویژه ای روی این مسئله کرده است.

وی افزود : مهمترین مسئله در بحث انتخابات و جهاد تبیین و اثرگذاری روی قشر خاصی از مردم، خدمت رسانی درست و به موقع است.

استاد آقا با بیان این که ما در مورد چیستی و گفتمان باید تلاش جهاد گونه داشته باشیم تا بتوانیم در موقع انتخابات اتفاقات به نفع انقلاب و نظام رقم بزنیم، گفت: در بحث انتخابات نباید هدف لیست باشد تا کاری کنیم مردم به لیست رأی بدهند. آنچه که در بحث ۴ سال انتخابات مهم است خدمت رسانی درست و گفتمان سازی و جریان سازی است.

دبیر ستاد افزود: باید بدانیم تنها نباید برای انتخابات برنامه ریزی کنیم، باید برای آینده مهمی که در پیش داریم برنامه ریزی و هدفمند فعالیت و اقدام به جهاد تبیین نماییم.

وی عنوان کرد: امروز مدل پاسخ گویی به جوانان با گذشته فرق کرده و از حالت تحکم به گفتمان سازی و زبان گفتگو تغییر کرده و این مسئله مهمی است که توجه چندانی به آن نشده و همین مسئله سبب شده نتوانیم جوانان را به سمت انقلاب بیاوریم و آنها را جذب کنیم.

دبیر ستاد گفت: باید بدانیم در جذب جوانان نیازمند ادبیات گفتمانی و مبانی معرفتی و گفتمانی داریم که منطبق بر چارچوب امامین انقلاب و چارچوب اصیل انقلاب باشد. باید به صورت موضوعی کار کرد و الان چارچوب گفتمانی رهبر انقلاب پیش روی ما است و همین گفتمان در کشورهای اسلامی مانند کشمیر بسیار اثرگذار بوده ولی ما نتوانسته ایم از این گفتمان به نفع انقلاب استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha