چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حوزه هنری استان بوشهر

تابلو نقاشی محور مقاومت با حضور معاون راهبری استان‌ها و رئیس حوزه هنری استان بوشهر در نگارخانه این نهاد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم رونمایی از تابلو نقاشی «بوشهر سرزمین مقاومت» و «مجموعه پویانمایی شهاب» با حضور معاون امور استان‌ها، رئیس حوزه هنری و جمعی از کارکنان حوزه هنری در نگارخانه برگزار شد. این تابلو به سفارش حوزه هنری استان بوشهر و توسط هنرمند جوان عباس تارخ کشیده شده است.

امید پارسایی فر در خصوص ویژگی‌های این اثر اظهار کرد: این تابلو در ابعاد شش متر در یک متر، در سه قسمت مجزا کار شده و تکنیک اثر اکرولیک و در مدت ۱۰ روز اجراشده است و محور مقاومت در طول تاریخ استان بوشهر روایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر، استان مقاومت خیزی در برابر بیگانگان به‌ویژه استعمار بیگانگان بریتانیا بوده، سه تابلو رونمایی شده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر یادآور شد: سه تابلو که هرکدام دو قرن مقاومت در برابر استعمار، شهید ابوتراب عاشوری نماد مقاومت در جنوب کشور و شهید نادر مهدوی و بیژن گرد در برابر شیطان ایستادگی کردند که یک سیر مقاومت و مبارزه استان بوشهر از دوره مبارزه بر علیه استعمار بریتانیا تا استکبار جهانی آمریکا روایت می کند.

پارسایی فر افزود: وظیفه و رسالت هنر مقاومت تبیین ابعاد تجاوزگری استعمار و استکبار جهانی است که در این تابلوها شاهد آن هستیم و استان بوشهر با محتوای این رویدادها بسیار متناسب و ضروری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در ادامه با اشاره به رونمایی مجموعه پویانمایی داستان‌های شهاب یادآور شد: مجموعه پویانمایی شهاب با موضوع مسائل زندگی روزمره در این حوزه تولیدشده است.

طراح و نویسنده این مجموعه پویانمایی عنوان کرد: برای تهیه این مجموعه از ظرفیت هنرمندان مختلف استفاده و به فرهنگ و آیین‌های استان بوشهر توجه شده است.

پارسایی فر عوامل این مجموعه پویانمایی افزود: هنرمندان مختلفی همچون امیر رستافرد به‌عنوان کارگردان و انیماتور، حمید فخرایی و امیر زارع زاده به‌عنوان گرافیست و هومان کریمی، سارا مظفری، سپهر جمشید پور، مهراب احمدی، گلی روحانی و امین قاضی به‌عنوان صداپیشه در پنج قسمت اول به‌عنوان صداپیشه همکاری داشته‌اند.

گفتنی است در این مجموعه پویانمایی، از دریچه نگاه یک نوجوان، با اتکا به سبک زندگی ایرانی و اسلامی، به مسائل مختلف و موجود در جامعه ازجمله ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی می‌پردازد.

بر اساس این گزارش سه تابلو نقاشی بوشهر سرزمین مقاومت و مجموعه پویانمایی شهاب از تازه ترین تولیدات با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان های حوزه هنری، رئیس و کارمندان حوزه هنری در استان بوشهر در نگارخانه این اداره رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha