شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زن و فضای مجازی - خواهران خوزستان

حوزه / خانم موسوی فرد، گفت: برخی آداب و رسوم غلط و باطل در جامعه وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد؛ همچنان که رسول خدا (ص) زمانی که به رسالت مبعوث گردید با آداب و رسوم غلط مبارزه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) دزفول، با محوریت نهج‌البلاغه با حضور استاد حوزه خانم موسوی فرد، طلاب سطح دو و سطح سه، مبلغان و دانش آموختگان برگزار شد.

خانم موسوی فرد، در این جلسه به شرح نکات اخلاقی و تربیتی پرداخت و به حکمت ۳۷ نهج‌البلاغه اشاره کرد و عنوان نمود: امام علی (ع) زمانی که در مسیر حرکتش در شام، کشاورزان شهر انبار را، در حالی ملاقات می‌کند که در مقابل آن حضرت (ع)، حالتی مانند آنچه در برابر حاکمان ستمگر دارند و با حالت خضوع فوق‌العاده از حضرت علی (ع) استقبال می‌کنند؛ امام علی (ع) آنها را از این آداب و رسوم نهی کرده و می‌فرماید: این کار در دنیا برای شما مشقت بی فایده و در قیامت بدبختی به دنبال دارد.

موسوی فرد ادامه داد: این مطلب اشاره می‌کند به این نکته که حاکم اسلامی باید طوری رفتار و مردم را ملاقات کند که برای مردم سختی به وجود نیاورد و آنها را تحقیر نکند.

وی سپس به برخی آداب و رسوم غلط در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: برخی آداب و رسوم غلط و باطل در جامعه وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد؛ همچنان که رسول خدا (ص) زمانی که به رسالت مبعوث گردید با آداب و رسوم غلط مبارزه کردند امّا آداب و رسوم درست و صحیح مانند حرمت ماه‌های حرام را حفظ نمودند.

این استاد حوزه در پایان بیان داشت: با توجه به آیه ۳۹ سوره احزاب مبنی بر «کسانی که رسالتشان تبلیغ دین است در راستای تبلیغ فقط از خدا می‌ترسند و از غیرخدا هراسی ندارند» شما طلاب و مبلغان نیز باید بکوشید و با سنّت ها و باورهای غلط در جامعه مبارزه کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha