سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ خواص بابصیرتی همچون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی رحمهما الله با نور معرفت، بصیرت، استقامت و جهاد نه تنها فضای کشور بلکه سراسر عالم را نورافشانی کردند و امروز مکتب سلیمانی و اندیشه­ های ناب عمار انقلاب علامه مصباح یزدی الگویی برای همه مسلمانان و آزادمردان جهان می­‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی به این شرح است:

قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَی اللَّهِ عَلَی بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ (یوسف/۱۰۸)

بگو این راه من است که من و پیروانم با بصیرت کامل همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم، منزه است خدا، و من از مشرکان نیستم.

حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی: «بصیرت سیاسی» یعنی بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا می‌برد. آیا به سمت اهداف اسلامی داریم حرکت می‌کنیم؟ یا آن‌چنان‌که دشمن مایل است، به سمت بی‌مبالاتی بیشتر حرکت می‌کنیم ؟۳۱/۰۵/۱۳۹۵

بصیرت، یعنی تشخیص حق از باطل در حوادث جامعه و واقع نشدن در بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها. اما در فضای غبارآلود فتنه برای غلبه یافتن بر باطل بیش از پیش به بصیرت نیاز است؛ چنانچه امیرمومنان علی علیه‌السلام فرمودند: «…وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ…» (خطبه ۱۷۳ نهج‌البلاغه). ملت بصیر ایران در یوم الله ۹ دی ۱۳۸۸ با ایمان، بصیرت و استقامت بر حق حرکت عظیمی را در تاریخ انقلاب رقم زدند و باری دیگر سیلی محکمی به دشمنان اسلام و انقلاب وارد نمودند و دست قدرت الهی بار دیگر در این رویداد عظیم متجلی شد و به لطف پروردگار کشور از لبه پرتگاهی که توسط دشمنان و خواص بی بصیرت در فتنه سال ۱۳۸۸ منتقل شده بود، با حضور ملت وقت شناس نجات پیدا کرد.

در مقابل، خواص بابصیرتی همچون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی رحمهما الله با نور معرفت، بصیرت، استقامت و جهاد نه تنها فضای کشور بلکه سراسر عالم را نورافشانی کردند و امروز مکتب سلیمانی و اندیشه‌های ناب عمار انقلاب علامه مصباح یزدی الگویی برای همه مسلمانان و آزادمردان جهان می‌باشد.

حوزه‌های علمیه با گرامی‌داشت خاطره دهه «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و نیز گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و همچنین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی رحمهما الله از مردم بصیر ایران و همه مسلمانان جهان می‌خواهد با الگو قراردادن این دو شخصیت کم نظیر مسیر علم، ایمان، بصیرت و حضور در عرصه‌ی مجاهدانه را جهت خنثی سازی توطئه‌های استکبار جهانی تقویت نموده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    35 1
    مقام معظم رهبری حفظه‌الله: «ایـن انـقـلاب، بـی نـام خـمـیـنی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست؛ الحق شخصیت آن عزیز یـگـانـه، شـخـصـیـتـی دسـت‌نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود.» بسیار مایه تأسف است که در بیانیه‌‌های مراکز و نهادهای حوزوی نامی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نیست!!!