چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ امام جمعه اهواز با بیان اینکه در خصوص فعال کردن مساجد کل استان خوزستان برنامه وجود دارد و در برخی از مساجد نیز در حال فعالیت هستیم، گفت: به دنبال نخبه یابی، نخبه پروری و شناسایی آنها از طریق مساجد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع طلاب، روحانیون و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: در کلمه قصار ۳۷۲ نهج‌البلاغه آمده است که «یَا جَابِرُ قِوَامُ الدِّینِ وَ الدُّنْیَا بِأَرْبَعَهٍ عَالِمٍ مُسْتَعْمِلٍ عِلْمَهُ وَ جَاهِلٍ لَا یَسْتَنْکِفُ أَنْ یَتَعَلَّمَ وَ جَوَادٍ لَا یَبْخَلُ بِمَعْرُوفِهِ وَ فَقِیرٍ لَا یَبِیعُ آخِرَتَهُ بِدُنْیَاهُ».

وی ادامه داد: ای جابر، قوام دنیا بر چهار کس است، «عالمی که علم خود را به کار دارد، جاهلی که از فرا گرفتن علم سر بر نتابد، بخشنده‌ای که در بخشش بخل نورزد و فقیری که دنیا را به آخرتش نفروشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص برنامه‌های فرهنگی، گفت: در سطح استان خوزستان به ویژه اهواز در حال اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل نشاط حلال در سطح پارک‌های شهرستان‌ها هستیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از طلاب مبنی بر رویکرد دولت به استان خوزستان، عنوان کرد: دولت طرح‌ها و برنامه‌هایی برای استان لحاظ کرده که برای اجرای آنها در خوزستان در حال پیگیری هستیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در خصوص فعال کردن مساجد کل استان خوزستان برنامه وجود دارد و در برخی از مساجد نیز در حال فعالیت هستیم، ادامه داد: به دنبال نخبه‌یابی، نخبه پروری و شناسایی آنها از طریق مساجد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به بازدیدها و سرکشی از شهرستان‌ها و دیدار با مردم شهرهای مختلف، عنوان کرد: طی روزهای یک شنبه و جمعه با حضور مسئولان مختلف استانی ارتباط مستقیم برای مردم وجود دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha