پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ محفل اُنس با قرآن کریم جبهه مقاومت

حوزه/ محفل اُنس با قرآن کریم جبهه مقاومت با حضور سرداران جبهه مقاومت و قاریان بین‌المللی و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، محفل اُنس با قرآن کریم جبهه مقاومت با حضور سرداران جبهه مقاومت وقاریان بین‌المللی و کشوری، با سخنرانی سید هاشم الحیدری، دبیر کل جنبش عهد الله عراق، در مصلی مهدیه اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، اظهارداشت: موضوع این محفل و همایش مقاومت در قرآن است؛ وقتی به آیات قرآنی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم تنها مسیر در برابر فشارهای دشمن در تمام اعصار مقاومت بوده است.

وی افزود: در داستان حضرت موسی و هارون آنجا که این دو پیغمبر به خداوند متعال عرض می‌کنند که می‌ترسیم که فرعون بر ضد ما تعدّی کند یا بر طغیان ادامه دهد خداوند متعال می‌فرماید: «لا تَخافا إِنَّنِی مَعَکُما أَسْمَعُ وَ أَری»، یعنی نترسید، همانا من با شما هستم و همه‌چیز را می‌شنوم و می‌بینم و این بهترین پشتوانه‌ی ما خواهد بود که بدانیم خداوند متعال با ما است.

همچنین در ادامه حاج احمد ابوالقاسمی و شیخ میثم تمار دو قاری بین‌المللی قرآن کریم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید محفل را نورانی کردند.

در بخش دیگر این برنامه سید هاشم الحیدری، دبیر کل جنبش عهدالله عراق، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، بیان داشت: در دنیا همیشه دو جبهه وجود داشته‌اند که عبارت‌اند از جبهه‌ی حق و جبهه‌ی باطل و انسان یا باید با حق باشد یا با باطل و راه سوم سکوت است که مساوی با سقوط است چراکه ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم «لعن الله ُأمهً قتلتْکم، و لعن اللّهُ أمهً ظلمتکم، و لعن الله أمهً سمعتْ بذلک فرضیتْ به.» ازاین‌رو انسان مؤمن هیچ‌گاه در وسط قرار نمی‌گیرد.

وی، تصریح کرد: در تمام زمان‌ها حق و باطل همیشه فرمانده داشته‌اند مانند موسی و فرعون، امام علی و معاویه، امام حسین و یزید و… در زمان ما نیز حق و باطل فرمانده دارند فرماندهی باطل در عصر ما آمریکا، اسرائیل، انگلیس و اذناب آن‌ها هستند و فرماندهی حق در این دوران رهبر معظم انقلاب یعنی آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است که تبعیت از او بر همگان لازم است.

در ادامه‌ی این مراسم سرود مقاومت توسط گروه منتخب تواشیح اجرا و در پایان این مراسم هدایایی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در این محفل قرآنی اهدا شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha