دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: اگر نصف هزینه هایی که جهت اداره دادگستری ها و زندان ها صرف می شود در امر فرهنگ هزینه می شد بسیاری از جنایت ها و ناهنجاری ها کاهش می یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با اعضای برگزار کننده کنگره سرداران و 477 شهید شبستر، با تاکید بر یاد همیشگی یاد خدا،  خاطرنشان کرد: بر اثر خوف و خشیت الهی جرم و جنایت کاهش خواهد یافت چرا که تمامی جرم و جنایاتی که در جامعه صورت می گیرد به خاطر دوری از معنویات و تقوا است و اگر در شخصی تقوا باشد ، مرتکب سرقت و جنایت نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه جرم و جنایت در جامعه رو به فزونی بوده و این زنگ هشداری است که برای جلوگیری از آن کار فرهنگی می طلبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بعضا در جراید می آید که آمپول تقلبی کشف و ضبط شد، این گونه جنایات که در حقیقت بازی با جان مسلمانان محسوب می شود در اثر عدم تقوا و خدانشناسی است.

وی تصریح کرد: اگر نصف هزینه هایی که جهت اداره دادگستری ها و زندان ها صرف می شود در امر فرهنگ هزینه می شد از بسیاری از جنایت ها و ناهنجاری ها جلوگیری می شد.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح  کرد: قطره خون شهید حکایت از شجاعت افراد شهادت طلب دارد که در راه حفظ و حراست از آرمان ها و اصول نظام اسلامی، جان خودش را کف دست گرفته و به مصاف دشمن می رود.

وی اشاره کرد: اگر چنین افراد مومن و شجاعی وجود نداشتند، نظام دچار لطمات جدی می شد اما به خاطر وجود چنین افراد شجاع و بصیر و به برکت ولایت فقیه نظام اسلامی ایران امروز به موقعیت بسیار خوبی رسیده است و اگر این دو عامل تقویت شود موجب تحکیم پایه های ایران اسلامی خواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: یکی از مزایای یادواره های دسته جمعی بر یادواره های کوچک این است که قداست شهدا حفظ می شود و مجلسی خواهد بود که نشانگر انسجام و وحدت افراد جامعه و خانواده های معظم شهدا بوده و موجب پریشانی دشمن و امیدواری مسلمانان خواهد شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت طلبی یکی از کار های بسیار مهم است که باید ادامه پیدا کند مخصوصا امروز که به خاطر تشکیل حکومت شیعی، حساسیت دنیای استکبار را برانگیخته و علیه اسلام ناب و تشیع بسیج کرده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم بیش از روزنامه ها و صدا و سیما از این گونه فضاها استفاده می کنند لذا امروز  باید سبک زندگی شهدا و مسایل فرهنگی با استفاده از این ابزار تاثیرگذار در جامعه مطرح شود.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده، امام جمعه شبستر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17شهریور، گفت: این کنگره گرامیداشت سرداران و 477شهید شهرستان شبستر به خاطر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که یاد و خاطره شهدا باید زنده نگه داشته شود و برگزاری چنین کنگره ای ان شاء الله لبیکی به امر ایشان است.

امام جمعه شبستر اضافه کرد: از دیگر اهداف برگزاری این کنگره، هم افزایی نیروی های انقلابی است تا مقدمه بر تحقق شعار همدلی و همزبانی باشد.

بر پایه این گزارش، در پایان این دیدار، پایگاه جامع شهدای شهرستان شبستر توسط آیت الله مجتهد شبستری افتتاح گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha