دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)

حوزه/ تازه ترین اثر مؤسسۀ بوستان کتاب «مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» به قلم آیت الله احمد بهشتی چاپ و منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی مؤسسه بوستان کتاب گفت: تازه ترین اثر مؤسسه بوستان کتاب در خصوص امام صادق(ع) با عنوان «مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» به قلم آیت الله احمد بهشتی چاپ و منتشر شده است.

مهدی محدثی تصریح کرد: تاکنون مؤسسۀ بوستان کتاب آثار زیادی دربارۀ سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام و حیات پربرکت ائمه معصومین و از جمله امام جعفر صادق (ع) چاپ و منتشر کرده است، اما ویژگی بارز این اثر جدید، آن است که اندیشه سیاسی و اخلاقی این پیشوای معصوم را واکاوی و تبیین نموده است.

وی افزود: در دوران حیات امام جعفر صادق(ع) که سال های انتقال قدرت از بنی امیه به بنی عباس بود، فرصت بسیار مناسبی دست داد که این امام همام (ع) به فعالیت های فرهنگی و مذهبی بپردازد. عصر ایشان زمان جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فِرَق و مذاهب گوناگون در جهان اسلام بوده است. لذا موقعیت خوبی برای ترویج مبانی علمی، فقهی و فرهنگی شیعه پیش آمد و آن حضرت علاوه بر تربیت شاگردانی دانشمند و نخبه، به مبارزه با جور و ستم حاکم نیز توجه داشت و به خاطر همین فراهم بودن زمینۀ فعالیت برای ایشان، بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه ها از ایشان نقل گردیده است.

محدثی افزود: فقه شیعه با جامعیت و گستردگی ای که دارد، عمدتاً بر روایات به جا مانده از ایشان مبتنی است؛ لذا مکتب فقهی شیعیان دوازده امامی را مذهب جعفری می نامند.

مطالعه سبک زندگی و سیرۀ اجتماعی آن حضرت به ما می آموزد که نباید فرهنگ را - که می تواند زمینه ساز جامعه ای سالم باشد- دست کم بگیریم و در راه آشنایی مسلمانان با فرهنگ ناب اسلامی باید تلاش کنیم و نگذاریم فرهنگ های وارداتی، ما و همه مقدسات ما را تحت الشعاع قرار دهد.

کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب گفت: کتاب «مروری بر اندیشه سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» که در سه بخش کلی شامل: تولد و شخصیت، روح مجسم و سیره اخلاقی و معنوی پیشوای مذهب جعفری تنظیم شده، در قطع رقعی، تیراژ 1150 نسخه چاپ شده و با قیمت 12 هزار تومان در کلیه شعب بؤستان کتاب عرضه می گردد. کتاب دوستان و علاقه ‌مندان جهت تهیه و مطالعه این کتاب می ‌توانند با شماره تلفن:

7 ـ 37742155 ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha