دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ اندیشمند کویتی گفت: نبرد مسلحانه با گروه های تکفیری همه مشکلات را حل نخواهد کرد، بلکه باید ریشه ها را شناسایی و از بین برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر صلاح سلطان، امروز در کمیسیون "عوامل آسیب زا در جهان اسلام" کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران با اشاره به این که اولین عامل رشد و توسعه گروه های انحرافی، فقر است، گفت: ممکن است برخی از افرادی که در این گروه ها هستند، از جمعیت برخوردار جوامع باشند، ولی این جمعیت نسبت بسیار کمی از این گروه ها هستند.

این عالم اهل سنت کویتی ادامه داد: تکفیر یک پدیده بسیار پیچیده است و تنها نمی توان یک دلیل را برای این مسئله بیان کرد و فقر یکی از این عوامل است.

وی بیان کرد: عامل دومی که باعث رشد گروه های انحرافی و تکفیری شده، مسئله دیکتاتوری است، زیرا اسلام پدیده حکومت موروثی را نمی پذیرد و متاسفانه کشورهای اسلامی ملک برخی از خانواده ها شده است.

صلاح سلطان اضافه کرد: عامل سوم در ایجاد این بحران ها، تفکر سلفی و تکفیری است؛ از صدها سال پیش این تفکرات مسموم وجود داشته و مسئله ای خارج از عرصه اسلامی نیست، بلکه همیشه تکرار شده است.

این اندیشمند کویتی اظهارکرد: فکر سلفی در جهان عرب دارای ریشه های عمیق بوده و این گروه ها بارزترین آنها هستند و برای مبارزه با آنها باید با این سه ریشه برخورد کنیم.

وی با بیان این که نبرد مسلحانه با گروه های تکفیری همه مشکلات را حل نخواهد کرد، بلکه باید ریشه ها را از بین برد، ابراز داشت: اگر می خواهیم پدیده تکفیر و تروریسم را از بین ببریم، باید انگشت را روی زخم بگذاریم و آن را درمان کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha