یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۳

حوزه/ اندیشمند سوریه ای باتاکید براینکه داعش سوریه را ۵۰سال به عقب برگردانده است گفت: آثار تکفیر در جامعه اسلامی به حدی مخرب است که با هیچ دارویی نمی توان آن را به این راحتی علاج کرد زیرا آنها به چیزی جز مرگ مسلمانان رضایت نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از تهران، دکتر راجح، اندیشمند سوریه ای، امروز در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: امنیت جامعه اسلامی با خطرات بسیاری مواجه شده است.

وی افزود:تکفیر رواج یافته در سطح جهان که تهدید کننده مردم و حتی کودکان است امروز مصیبتی عظیم برای عالم اسلام است.

استاد دانشگاه سوریه بیان کرد: تکفیر، حتی نوزادان را نیز مورد هجوم قرارداده است و یک مرضی است که کل عالم اسلام را تهدید کرده و می کند.

راجح گفت: متاسفانه در عرصه دعوت جهان اسلام به معنویت و اخلاق و برادری ضعف داشته ایم و دنیا اسلام را در تکفیری ها متجلی می داند که این هم یک بحران برای ماست.

وی افزود: متاسفانه این داعشی ها ما را 50 سال در جهان عقب انداختند و 100 سال دیگر وقت می خواهیم تا به نقطه فعلی برسیم.

استاد حوزه و دانشگاه سوریه بیان کرد: اختلاف مهمترین عامل برای رشد گروه های ترویستی و اختلاف بین مسلمانان است؛ اگر هدف ما یکی باشد رحمت تولید می شود لذا  بدعت ها و گمراهی ها را باید پس بزنیم زیرا چیزی جز آتش در برای ما به ارمغان نخواهد آورد

راجح گفت: تکفیر مشکلی برای ما حل نمی کند بلکه اگر به دنبال این هستیم که یک مومن واقعی باشیم باید به سنت نبوی و گفتار ایشان دقت کنیم که فرمودند که حفظ خون و جان و آبروی مسلمان واجب است.

وی افزود: آثار تکفیر در جامعه اسلامی به حدی مخرب است که شاید با هیچ دارویی نتوان آن را به این راحتی علاج کرد زیرا آنها به چیزی جز مرگ مسلمانان رضایت نمی دهند.

استاد دانشگاه سوریه بیان کرد: تکفیر باعث رشد کینه در بین برادران مسلمان شده است و ارزش های دینی و اخلاقی جامعه را از بین برده است که امروز نشانه های آن در  سوریه به خوبی عیان است.

به گفته وی، فکر و اندیشه تکفیری جامعه اسلامی را دارای شقوق بسیار وتنش کرده است و حل این معضل باید بدست همه کشورهای اسلامی صورت گیرد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha