پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ باید بپذیریم که مواضع حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی ایران همیشه به نفع کل جهان اسلام بوده و به همین دلیل اگر به دنبال وحدت عملی هستیم باید از ایشان حمایت کنیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر محمد محمد امین، اندیشمند سودانی، امروز در کمیته بحران های جهان اسلام  کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: وحدت اسلامی رمز موفقیت مسلمانان در هر عصرو زمانی است.

وی افزود: با همه تاکیداتی که اسلام و پیامبر اسلام(ص) در خصوص مبانی دینی وحدت بخش بیان کرده اند متاسفانه باز هم شاهدیم که تفکرات ضد وحدتی از سوی کسانی مطرح می شود که بیشترین داعیه دین داری را دارند.

استاد دانشگاه سودان بیان کرد: اگر بزرگان دین ما و قرآن کریم ما را به وحدت دعوت کرده اند حتما صلاح کار ما در این امر است و قطعا حل مشکلات ما وابسته به تفکر وحدت بخش است.

وی گفت: در این همایش ها باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاد که جهان اسلام در چنین بحران هایی فرورفت؛ باید ببنیم که چه عاملی باعث شد که این همه مشکلات دامن ما را بگیرد.

وی اظهار داشت: سوء استفاده از علایق دینی و تفکرات مذهبی کثیف ترین کاری است که گروه های تندرو  انجام می دهند و دشمنان بیشترین سوء اسفتاده ها را از این جنگ های بی ثمر می برند.

این اندیشمند سودانی، با تمجید از سیاست های جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، گفت: باید بپذیریم که مواضع حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی ایران همیشه به نفع کل جهان اسلام بوده  و به همین دلیل اگر به دنبال وحدت عملی هستیم باید از ایشان حمایت کنیم و تحت فرمان ایشان مبارزه با جهان استکبار را دنبال کنیم.

وی گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم از این کار اجتناب کنیم زیرا همه مسلمانان باید در یک جا و در یک امت باهم زندگی کنند هر دین و مذهبی که دارند باید بتوانند با هم زندگی کنند .

این استاد حوزه و دانشگاه اهل سنت سودان بیان کرد: همانگونه که حضرت محمد(ص) فرمودند که باید مشکلات را بین خود حل کنیم، هر کدام از ما باید به عنوان یک مسلمان باید در این زمینه کوشش کنیم و به رغم اختلافات نباید آنها را تشدید نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha