دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ صهیونیست و استکبار جهانی ریشه یکسانی دارند و بسیاری از شیوخ عرب در مقابل آنها کوتاه آمده و این سلطه را قبول کرده اند، اگر این چنین نبود، این همه ظلم بر ملت های مسلمان روا داشته نمی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران دکتر سعید قاسم از فلسطین، ظهر امروز در کمسیون تخصصی "مسایل جهان اسلام" در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: یکی از مشکلات عظیم جهان اسلام، مشکل نفوذ استکبار جهانی است.

وی افزود: دیگر مشکل بزرگ جهان اسلام نفوذ و سیطره صهیونیسم در قلب عالم اسلامی است که این دو جریان در کنار هم و مولد یکدیگر هستند.

این اندیشمند فلسطینی بیان کرد: استکبار جهانی باعث تولید فکر صهیونیستی شده و این فکر که یهودیان باید در کشوری به نام فلسطین جای گیرند و آن را از آنِ خود بدانند، از اروپا و مغزهای غربی ها بیرون آمد. همین تفکر با رشد روز افزون خود باعث رشد غده در سرطانی در فلسطین شده است و جنایاتی که امروز نیز شاهد آن هستیم، به دلیل عمق این تفکر در این منطقه است.

دکتر سعید قاسم ادامه داد: استعمارگران در دوران گذشته توسط انگلیس، هلند، اسپانیا، پرتغال و... به کشورهای اسلامی آمده و آنها را غارت می کردند و پس از جنگ جهانی آمریکا نیز به جمع آنها اضافه شد، البته آمریکایی ها سعی کردند فکر مسلمانان را نیز تسخیر کنند.

وی گفت: صهیونیست ها براساس توصیه های که آمریکایی ها به آنها داشته اند، دست به این همه جنایات و حمایت از گروه های تروریستی می زنند و اگر بیان می شود که همه آنها به دنبال بحران در عالم اسلام هستند، سخن بیهوده ای گفته نشده است.

این اندیشمند فلسطینی اظهارکرد: صهیونیست و استکبار جهانی ریشه یکسانی دارند و بسیاری از شیوخ عرب در مقابل  آنها کوتاه آمده و این سلطه را قبول کرده اند، اگر این چنین نبود، این همه ظلم بر ملت های مسلمان روا داشته نمی شد.

سعید قاسم یادآور شد: امروز در شرایط بحرانی هستیم و داعشی ها و.. همان حرکت صهوینیست ها را دنبال می کنند؛ شجره منحوسه ای که از سال 1920 آغاز شد و امروز نیز به اشکال مختلف مسلمانان را درگیر خود کرده است.

این اندیشمند فلسطینی در پایان تصریح کرد: مسلمانان باید اختلافات را کنار بگذارند و با قدرت وحدت بر مشکلات خود فایق آیند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha