یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۳

حوزه/ وحدت اسلامی در جهان اسلام مثل یک زنجیره است و اگر این زنجیره پاره شود، قطعا امنیت کشورهای اسلامی از بین می رود و این مشکل فقط در یک کشور نمی ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سناتور اکبری، اندیشمند افغانستانی، امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: ایران تنها کشور اسلامی است که تحت سلطه استکبار نرفته است و به راحتی مواضع اسلامی را بیان می کند.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس نشان دهنده آن است که ایران اسلامی بیشترین نقش را در جهان اسلام برای رسیدن به وحدت، دارد.

استاد دانشگاه کابل با اشاره به اینکه امروز برخی کشورهای اسلامی زیر سلطه جهان غرب هستند و این عامل، بسیار نگران کننده است ادامه: داعش و القاعده در افغانستان لانه های بزرگی ایجاد کرده اند و کشورهای اسلامی باید به شدت با این مساله برخورد کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم افغانستان بین مرگ و زندگی قراردارند و وقتی از خانه بیرون می آییم، هیچ تضمینی برای بازگشت به خانه نداریم.

وی افزود: پشت جریان داعش و طالبان، کشورهای غربی هستند که می خواهند کشورهای اسلامی را نا امن کنند و متاسفانه این کشورها بر همه کشورهای اسلامی احاطه دارند.

استاد دانشگاه کابل خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی نباید به فکر خود باشند، بلکه باید به داد مردم مسلمان در سوریه و افغانستان برسند؛ متاسفانه  برخی از کشورها با کشورهایی مثل ایران که از مردم مظلوم دفاع می کنند و با تروریست ها می جنگند، مخالفت می کنند.

وی گفت: وحدت اسلامی در جهان اسلام مثل یک زنجیره است و اگر این زنجیره پاره شود، قطعا امنیت کشورهای اسلامی از بین می رود و این مشکل فقط در یک کشور نمی ماند.

این پژوهشگر دینی افزود: مشکلات آسیای میانه باید جدی گرفته شود، زیرا آنها می خواهند در صورت شکست در سوریه در اینجا سر برآورند و در اینجا جریان جدیدی ایجاد کنند.

وی گفت: ایران اسلامی همیشه صادقانه در کنار ما بوده است، ولی برخی از کشورهای دیگر هستند که متاسفانه ناامنی را در کشورهای اسلامی تشدید می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha