دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ اندیشمند عراقی گفت: مبارزه با افراط گرایی نیازمند یک تلاش جدی است که همه گروه ها و مذاهب اسلامی مخصوصا علما باید در آن مشارکت داشته باشند زیرا اگر با این تفکر برخورد نشود مسلمانان به دست هم مثل امروز کشته می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام شیخ محمد المولا امروز در کمیسیون بحران های امروز جهان اسلام  کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها و رسالت های علمای جهان اسلام تلاش در جهت تولید فکر و پاسخ به شبهات جوانان است.

وی افزود: وقتی آنها پاسخ های خود را به خوبی نمی گیرند، فریب اندیشه های غربی و یا تکفیری را می خورند که این دو دشمنان قسم خورده اسلام هستند و در این مساله نیز هیچ شکی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشنمان به خصوص تکفیریون با سخنان و گفتارها و رسانه های خود سعی دارند که جوانان ما را شستشوی مغزی داده و آنها را به مسیردلخواه خود جذب کنند.

این اندیشمند عراقی بیان کرد: در این زمینه باید این نکته درک شود که این مشکل، مشکل کل عالم اسلام است و اگر قرار به ضرر باشد همه ما ضرر می کنیم و به همین خاطر باید یک موضع فعالانه ، دقیق و عمیق در این زمینه اتخاذ شود و همه ما یک موضع واحد داشته باشیم.

وی ادامه داد: مبارزه با افراط گرایی نیازمند یک تلاش جدی است که همه گروه ها و مذاهب اسلامی مخصوصا علما باید در آن مشارکت داشته باشند، زیرا اگر با این تفکر برخورد نشود، مسلمانان به دست هم مثل امروز کشته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: علما باید هر گونه پیام های ظالمانه و تشنج آفرین و فتنه انگیز را تحریم کنند و در برابر تریبون هایی که چنین پیام های مغرضانه ای را بیان می کنند موضع شفاف و قاطع بگیرند.

وی گفت: ما علما وظیفه داریم که مردم را آگاه کنیم و این آگاه سازی از منابر و مساجد و مدارس و رسانه ها می گذرد؛ اگر در رسانه های اسلامی روزی 5 دقیقه بر وحدت تاکید کنیم، دیگر مجالی برای تفکرات ضد اسلامی باقی نمی ماند.

المولا بیان کرد: باید روحیه برادری و تسامح را در بین مسلمانان گسترش دهیم و پیام های اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) را به مردم ابلاغ کنیم، زیرا مکتب  اسلام مکتب رحمت، اعتدال ، دوستی و برادری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha