دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گرفتار شدن فعالیت های تبلیغی مبلغان در جناح ها و خط های سیاسی را آسیبی در عرصه تبلیغ برشمرد و گفت: طلاب در امور تبلیغی نباید تابلوی سیاسی باشند، تابلو شدن برای خط های سیاسی مناسب مبلغ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه نخستین «جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق» که  شب گذشته در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، نوروز و دید و بازدید افراد را فرصتی برای مبلغان دانست.
وی با بیان این که در تعطیلات حوزه مبلغان در جمع های خانوادگی قرار می گیرند، تصریح کرد: در این ایام که افراد در میهمانی و دید و بازدید هستند، درباره مسائل مختلف صحبت می کنند، وظیفه مبلغ است که از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کند.
رئیس ستاد اقامه نماز ارائه آموزه های دینی با زبانی ساده و بیانی جذاب را لازمه کارهای تبلیغی عنوان کردو گفت: گریاندن مردم در عزاداری ها و سوگواری های اهل بیت علیهم السلام اهمیت زیادی دارد؛ باید در کنار این روش تبلیغی، با زبان خنده حکیمانه، از طریق شاد کردن مردم، تبلیغ دین کرد.
وی کوتاه و مختصر سخن گفتن را از الزامات فعالیت های تبلیغی به ویژه در نوروز دانست و گفت: در شرایط امروزی، مردم کم حوصله تر هستند و ممکن است نسبت به سخنرانی بلند مدت رغبتی نداشته باشند؛ طلبه باید بتواند در فرصت های کوتاه تبلیغی که به دست می آورد، با کلماتی قصار مطالبی مهم را به مخاطبان انتقال دهند.
حجت الاسلام والسلمین قرائتی ادامه داد: کار دیگری که در فعالیتهای تبلیغی نباید از آن غافل بود، توسل به خدا و اهل بیت پیامبر(ص) است؛ زمانی که مبلغ برای کارهای تبلیغی متوسل شوند، حمایت های الهی در امور آنها کاملاً مشهود خواهد بود.
وی گرفتار شدن فعالیت های تبلیغی مبلغان در جناح ها و خط های سیاسی را آسیبی در عرصه تبلیغ برشمرد و گفت: طلاب در امور تبلیغی نباید تابلوی سیاسی باشند، تابلو شدن برای خط های سیاسی مناسب مبلغ نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که ممکن است برخی افراد سؤالات جهت داری از مبلغان بپرسند، گفت: لازم نیست مبلغ به این سؤالات پاسخ دهد، بر اساس آموزه های دینی گاهی انسان باید از پاسخ دادن به سؤالات طفره برود.
وی تعطیلی حوزه و دانشگاه در ایام نوروز را اشتباه دانست و ادامه داد: طلاب در ایام نوروز فرصت دارند چند کتاب را مطالعه کنند و به آموخته های خود اضافه کنند.
استاد قرائتی ادامه داد: طلاب باید مظهر اخلاق اسلامی باشند، درایام نوروز به دیدن آنهایی بروند که با آنها قطع ارتباط کرده اند؛ با کسانی که حرف های ضد انقلابی می زنند، سخن بگویید و با کارهای تبلیغی، نسبت به آنها بی تفاوت نباشید.
وی در پایان افزود: در میهمانی ها، طلاب توجه داشته باشند که در برخی از خانه ها، نوجوانان مذهبی و با ایمانی وجود دارند؛ طلاب باید آنها را برای طلبه شدن و ورود به حوزه تشویق نمایند.
انتهای پیام// 15/ 313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha