جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سادات ابراهیمی

نماینده شوشتر گفت: هر انقلابی که اتفاق بیفتد، پیشرفت و پسرفت خواهد داشت اما خوشبختانه در انقلاب اسلامی شاهد رویش های امید بخش هستیم.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»  گفت: یکی از آفت هایی که همواره در حرکت های انقلابی وجود دارد، بحث دنیاگرایی است. ممکن است دنیا گرایی در میان انقلابیون مطرح شود و این امر باعث شود اهداف و رسالتی که یک انقلاب داشته جدایی بیفتد و بین انقلابیون دو دستگی پیش بیاید و همین امر کم کم  باعث سلب اعتماد مردم از انقلابیون شود.

نماینده شوشتر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه افزود: به نظر می رسد این رهنمود رهبری جلوگیری از چند دستگی در حوزه است البته نه اینکه بگوییم این اتفاق در حوزه افتاده، بلکه این یک هشداری است که از سوی ولی فقیه به حوزه ها داده شده است و حوزه ها باید مراقب باشند یدواحد باشند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن حوزه از مردم همواره زنگ خطری بوده است گفت: پرهیز از دنیاگرایی و فاصله نگرفتن از مردم شرط اصلی حوزه انقلابی، شنیدن صدای مردم و انعکاس مطالبات آنهاست.

نماینده شوشتر با تاکید بر اینکه انتقاد روحانیت از مشکلات همواره یکی از خصوصیات بارز تشکیلات روحانیت در کشور بوده است گفت: گرچه حکومت ما اسلامی است و نقدی که روحانیت باید داشته باشد نباید مانند آن انتقادهایی باشد که در قبل از انقلاب شاهد بودیم، اما مردم ما انتظار دارند روحانیت همواره منتقد باقی بماند و نقایصی که در مدیریت کشور وجود دارد و مردم مشاهده می کنند، از گلوی روحانیت شنیده شود.

سادات ابراهیمی افزود: روحانیت هرگز نباید مسامحه گری کند  بلکه باید انتقاد به شرایط نامناسب را خیلی صریح و شفاف مطرح کنند و همین اعلام مواضع می تواند بسیار راهگشا باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha