پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه / مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: تجربه سیاسی و تاریخی جهان اسلام نشان می‌دهد که هر گاه بصیرت دینی و سیاسی جامعه از بین برود آن زمان دشمن نفوذ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشستی با جمعی از فعالین عرصه فضای مجازی و فرهنگی شهرستان بیجار که با محوریت بررسی ابعاد جنگ نرم دشمنان برگزار شد، گفت: در طول تاریخ اسلام شاهد ایجاد نحله ها و فرقه‌هایی توسط دشمنان خارجی با همکاری معاندان داخلی اسلام یا همان منافقین بوده و هستیم و کماکان این پروژه دین ستیزانه در بلاد مسلمین دیده می‌شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: منشأ و مبدا بسیاری از جریان‌های تروریستی که مجری برنامه‌های استکباری و اسلام هراسان هستند، استعمار و هدف آنها ایجاد یک جو منفی علیه اسلام در جهان است که بارزترین نماد این اسلام ستیزی را می‌توان در ایجاد، همراهی و حمایت غربی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از گروهک داعش و دیگر جریانات جنایتکار دانست.

وی با اشاره به اینکه داعش را باید خروجی سال‌ها توطئه و نقشه دشمنان در اتاق‌های فکری‌شان علیه مسلمین دانست، گفت: داعش و دیگر گروه‌های منحرف و تروریستی مأموریت دارند سدی در مقابل اسلام گرایی جوانان غربی به سمت این دین شوند، بنابراین دست به هر کاری می‌زنند که خوش خدمتی شأن را به اربابان غربی شأن نشان دهند که حاصل این خوش خدمتی قتل و عام هزاران بیگانه در کشورهای مسلمان است.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه اسلام دین مهربانی و وحدت است، افزود: اسلام بر چندین موضوع همواره تاکید دارد، عدالت، انسانیت، وحدت از اصلی‌ترین مواضع این دین است، ولی در بیرون از این آیین شاهد چهره‌ای بسیار متفاوت از اسلام هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار یادآور شد: دشمن انسانیت، عدالت و وحدت مسلمین را نشانه گرفته و با استفاده از قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارد، این ۳ عنصر و رکن در اسلام را عملاً آماج حملات خود قرار داده است و امروز در تلاش برای ایجاد شکاف بین مذاهب اسلامی به دنبال محقق پر کردن این برنامه پلید است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که مسلمین دچار انفعال فکری و دینی شوند، بیان کرد: تجربه سیاسی و تاریخی جهان اسلام نشان می‌دهد که هر گاه بصیرت دینی و سیاسی جامعه از بین برود آن زمان دشمن نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دور نگه داشتن مسلمین از داشته‌های اصیل و ناب اسلام از دیگر برنامه‌های استکباری دشمن است، بیان کرد: فهم و درک درست مسلمین از آنچه که قرآن و اسلام و رسولش گفته‌اند می‌تواند در اقتدار مسلمانان بسیار نقش داشته باشد، بنابراین دشمنان همواره تلاش می‌کنند که مؤمن به این جایگاه نرسد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان با اشاره به تهدیدات امنیتی دشمن علیه کشورهای اسلامی به ویژه این انقلاب، خاطرنشان کرد: هر زمان دیدیم که دشمنی‌ها علیه کشورمان افزایش پیدا کرد باید بدانیم که توسعه و اقتدار ما افزایش یافته است و در مقابل آن زمان که دشمن عنادورزی خود را نسبت به ما کم کرد، باید دانست که از اصل اسلام و انقلاب دور شده‌ایم که درک این مسائل نیازمند بصیرت دینی و سیاسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha