دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1001308
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
تصاویر/ دسته عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در آستارا و بندرانزلی

سیره تربیتی حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ورزنه تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر جلالی، در مراسم شهادت حضرت فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ورزنه در مورد شأن و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: فاطمه زهرا سلام الله علیها خیر کثیر هر دو عالم هستند و ایشان الگوی تمام زنان عالم‌اند.

استاد حوزه در ادامه در مورد تربیت فرزند از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: فرزند آئینه تمام‌نمای والدین خصوصاً مادر است، حضرت فاطمه سلام الله علیها طبق گفته پیامبر (ص) که فرمودند: فرزندانتان را گرامی بدارید و آنها را نیکو تربیت کنید چون شما مسئول آنها هستید، اهتمام ویژه نسبت به تربیت فرزندان داشتند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها دقت بسزایی در تغذیه فرزندان خود داشتند، دوران شیردهی، دورانی است که مادران باید نسبت به آن دقت لازم را داشته باشند زیرا روزی افراد در توفیقات افراد تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت دادن به فرزند نکته دیگری است که والدین باید به آن اهمیت دهند چه در گفتار و چه در رفتار همچنین یکی از نکات تربیتی در سیره تربیتی حضرت زهرا (س) بازی کردن با فرزندان و آموزش دادن آنها ضمن بازی کردن می‌باشد، حضرت، درس شجاعت و دفاع از حق را با بازی به فرزندانش آموزش می‌دادند مادران بایستی بتوانند برخی از مفاهیم را در خانه در ضمن بازی کردن با فرزندان خود به آنها یاد دهند.

استاد حوزه گفت: ما باید با تفکرات حضرت زهرا (س) آشنا شویم و از آنها در تمام مراحل زندگی استفاده کنی، حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیدة النساء العالمین» می‌دهند. عبادت، حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، امام‌شناسی و خانه داری سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha