شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چارچوب هماهنگی عراق

حوزه/ محمد الصیهود گفت: تاکنون میان گروه‌های سیاسی شیعه عراق موسوم به چارچوب هماهنگی با جریان صدر، توافقی صورت نگرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چارچوب هماهنگی دو گزینه برای نامزدی ریاست مجلس نمایندگان و معاونان آنان و همچنین انتخاب رئیس جمهور پیشنهاد داد و گفت: سناریوهای متعددی بعد از ادای سوگند قانون اساسی وجود خواهد داشت.

محمد الصیهود عضو ائتلاف دولت قانون گفت: تاکنون میان گروه‌های سیاسی شیعه عراق موسوم به چارچوب هماهنگی با جریان صدر که از فراکسیون‌های بزرگ به شمار می‌روند، توافقی صورت نگرفته است و ما بعد از ادای سوگند قانون اساسی، سناریوهای متعددی خواهیم داشت.

وی افزود: اگر با فراکسیون صدر توافق حاصل شد، با توجه به اینکه این فراکسیون شمار بیشتری دارد، اقدامات دیگر را در انتخاب رئیس مجلس و معاونان آن و همچنین انتخاب رئیس جمهور را آغاز خواهیم کرد و اگر توافق حاصل نشد، جلسه را برای مذاکره تمدید می‌کنیم.

عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه فراکسیون چارچوب هماهنگی و جریان صدر امضاها را جمع کرده و هر دو طرف می‌گویند که فراکسیون بزرگ‌تر هستند، تأکید کرد: ما می‌خواهیم دو طرف به توافق برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha